Logitech Chillstream Zwart Review

Bjornmeijer935 17 juni 2009, laatste update op 15 september 2009, 472 views

Logitech Chillstream Zwart

Pluspunten

• Voelt goed aan in de hand
  • Houdt je handen koel
  • Veel knoppen
  • Geen stuurprogramma's vereist

Minpunten

• Slechte bouw kwaliteit (interne componenten)
  • Fan is luidruchtig op high

Inleiding:
Ik heb deze gekozen omdat ik dit soort controller gewend ben daarbij is Logitech een goed merk en dat was dan ook de tweede reden dat ik deze controller heb gekocht. Ik gebruik deze voor zowel mijn PC als Playstation 3. De controller werkt out-of-the-box zonder drivers te installeren. Deze zal werken op de meeste windows OS'en, MAC OSX en Linux compatibiliteit heb ik niet getest.

Ergonomie:
De controller voelt goed aan in de hand, ik kan hier rustig uren mee spelen zonder last van mijn handen te krijgen.

Functionaliteit:
De controller beschikt over 12 knoppen, een d-pad en 2 analoge knuppels er zit nog een knop op waarmee je tussen analoog en d-pad kunt wisselen. Verder heeft deze een ingebouwde fan die lucht naar buiten blaast om je handen koel te houden, in mijn geval werkte het alleen goed als de fan voluit ging anders voelde ik de luchtstroom nog amper, in de low stand is de fan amper te horen maar zo snel als dat je hem op high zet dan kun je hem heel goed horen.

Vormgeving:
Het ontwerp van de chillstream vindt ik persoonlijk heel mooi, de glossy afwerking is zo wel een goed als slecht iets. Aan de ene kant oogt het glossy heel mooi maar aan de andere kant komen er ook heel snel vinger afdrukken en vegen op de controller.

Bouwkwaliteit:
Hier ben ik wat minder over te spreken, het exterieur is wel in orde maar intern is een compleet ander verhaal. Ik merk op zowel de Playstation 3 als de PC dat knoppen soms gewoon blijven hangen, soms reageert hij slecht of helemaal niet. Soms doet de controller gewoon zomaar iets uit zijn eigen, ook al heb ik nog geen knop ingedrukt. Dit heb ik bij beide controllers ondervonden en dat is iets waar ik mij wel aan irriteer.

Conclusie:
Bespaar je eigen het geld en koop iets anders, want het is de moeite niet waard ondanks de functies die hij heeft.

Heb jij ook een Logitech Chillstream Zwart?