Specificaties Actioncam, max 3840x2160 @ 15fps, wifi - Bekijk alle specificaties

TomTom Bandit Premium Pack Wit Review

Chilion 17 januari 2016, 2.525 views

TomTom Bandit Premium Pack Wit

Prima camera, lekker beeld!

Pluspunten

• Extreme beeldkwaliteit
  • Mooie vormgeving
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Twijfel over degelijkheid

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 4
De TTB heb ik enkele weken in bezit ondertussen en ik ben over het algemeen zeer tevreden.

Ik zal per criteria er even langs lopen:

Beeldkwaliteit
Er komt een prachtig beeld uit, erg scherp en dit is ook simpel aan te passen met enkele knopjes op de TTB. 1080p met 120fps levert fantastische beelden op, alles is super scherp, scherpstellen is on nodig en dat is erg prettig.

Mogelijkheden
Je kunt er genoeg mee, 1080p, 720p en nog een hele rits aan andere resoluties. Ook het aantal fps is aan te passen. Je kunt via je telefoon kijken wat je live filmt, usb in je laptop drukken of een kabeltje gebruiken, meer dan voldoende dus!

Gebruiksgemak
Klein nadeel; de bediening moet je ff uitvinden als je hem voor het eerst in je vingers hebt. Is niet 1,2,3 uit te vogelen. Vond ik in ieder geval. Als je het een keer weet is het natuurlijk prima te doen. Het SD kaartje is dan wel weer heel gemakkelijk bereikbaar. Even de achterkant eraf draaien en dan het kaartje eruit klikken.

Design
Ziet er prima uit, ook mooi klein. Vergelijkbare camera's van de concurrentie zijn vaak vierkant en groter. Ik ben dus erg tevreden over het ronde "bullet" design. Ook de kleurtjes zijn lekker strategisch gekozen, het is gewoon mooi. Kijk maar:https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AkOgt3aI4RHEm8.jpeg

Degelijkheid
Na het binnen krijgen van de TTB heb ik deze direct op de helm van mijn motor gemonteerd met het mee geleverde plak stripje. Eerst nogal huiverig of dit sterk genoeg was aangezien er nergens in de bijgeleverde documentatie aangegeven staan bij welke hoek en snelheden het niet meer sterk genoeg is.

Ondertussen weet ik dit wel, 200 kilometer per uur kan het bevestigings-stickertje prima aan.
Het stickertje:
Op de helm:

Opslagvermogen is natuurlijk onherroepelijk gekoppeld aan kwaliteit. Een waarschuwing, wil je een lang filmpje maken, regel een grootte SD kaart. Ik had er 32GB bij en deze is in 3 kwartier vol.

Toch heb ik wel een minpunt, ik gebruik de TTB vooral met beweging (uiteraard?). Motor, paard, mountainbike. Na 10km/u wind is de TTB niet meer in staat om het goede geluid te filteren, dat vind ik jammer! Ik had wel graag een verlengkabeltje gehad om de microfoon in bijvoorbeeld de motorhelm te stoppen.

Conclusie, leuk apparaat met geen noemenswaardige minpunten. Zeker een aanrader, ook voor motorrijders.

Heb jij ook een TomTom Bandit Premium Pack Wit?

Hoi Chilion,

Bedankt voor je review!
Even eem vraagje: Maakt de bandit Geotags in de foto's die hij maakt?
Hoi ZtaaB!

Ik weet het niet, zou het graag voor je nakijken ware het niet dat ik em niet meer heb. Iets met mensen die dachten hem harder nodig te zijn....

Misschien dat iemand anders die dit leest het wel weet :-)
ooh balen!

Ik heb m inmiddels zelf (niet de jouwe ;) )
Maar om de vraag even te beantwoorden voor toekomstige lezers: ja de foto's krijgen een geotag mee.
Een vraagje, hebben jullie ervaring met water en deze action-camera?
Ik heb sinds deze week ook de TTB in mijn bezit. Ik heb geen mogelijkheid om 1080p met 120fps beelden te maken. Heeft op 1080p maximaal 60fps, op 2,7K 30fps en op 4K 15fps.