Sandisk Ultra II SSD 960GB Review

Ghost81 17 januari 2016, laatste update op 21 augustus 2017, 1.798 views Product gekocht

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Prima SSD. De 960GB versie bied veel capaciteit voor weinig geld. Performance net iets minder als de topmodellen zoals de SanDisk Extreme serie of Samsung 850 EVO, maar beter dan budget varianten. De SanDisk SSD Dashbord software is een nuttige toevoeging. Wordt geleverd met anti-virus, clone-software en anti-diefstal software.

Pluspunten

• Sneller dan budget SSD varianten en toch voordelig geprijsd
  • SanDisk SSD Dashbord software
  • Gratis antivirus, clone-software en anti-diefstal
  • Spacer om eventueel de SSD passend te maken in 9.5mm hoogte
  • nCache 2.0 werkt goed

Minpunten

• Geen hardware encryptie
  • Geen bescherming tegen stroomuitval

Voor een uitgebreide review wil ik verwijzen naar Anandtech:

Ik heb zelf een aantal benchmarks uitvoerd en kan mij in de review van Anandtech vinden. Ook qua andere aspecten. Kortom, als gebruiker sta ik achter de bevindingen van bovenstaande review.

Voor deze schijf had ik een Crucial M4 128GB. Deze nieuwe schijf is een stuk sneller (en groter), al merk je daar bij dagelijks gebruik weinig van.
Ik hoop vooral dat hij lang meegaat, want met 960 GB is het ook nog een leuke dataschijf wanneer ooit een upgrade naar een NVMe/PCI-e schijf in huis komt.

Tijdens de feestdagen in december 2015 was deze schijf in de aanbieding via Amazon.com. Daardoor heb ik hem kunnen aanschaffen voor slechts 200 euro (240 betaald, maar importkosten a 40 euro kreeg ik in januari terug). De prijs per GB van 0.208 is uitstekend.

Update:
Benchmark van Crystal DiskMark toegevoegd.
De "write-cache buffer flushing" van Windows 10 staat bij deze test aan (vinkje uit).
[img=402]c8XOePFz[/img]

Ter referentie dezelfde benchmark van mijn Crucial M4 128GB van een paar minuten later (zelfde systeem).
De "write-cache buffer flushing" van Windows 10 staat bij deze test uit (vinkje aan). Dit verhoogt de snelheden enigszins.
[img=402]DcV8AIOF[/img]

PC:
pricewatch: Intel Core i5-3570K Boxed @ 4.0GHz
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
pricewatch: MSI Z77A-GD65

Heb jij ook een Sandisk Ultra II SSD 960GB?

Dat is wel heel makkelijk naar een andere recensie verwijzen.
Eens. Ik heb op moment niet de tijd/energie om zo'n mooie review te schrijven zoals je ze hier op Tweakers terugvind. Had het ook bij de beknopte review kunnen houden, maar ik help iets door de link te plaatsen. En door aan te geven dat mijn ervaringen in lijn zijn met die professionele review. Was dat niet zo, dan had ik dat ook aangegeven.

Ik wilde iig even mijn positieve ervaring met het product kwijt (ondanks de lage prijs), omdat er nog geen gebruikerservaringen waren (0 reviews).

Op evt. specifieke vragen over het product wil ik best ingaan.

Zoiets: http://tweakers.net/produ...xc-+-sd-adapter-64gb.html (ook van mij)
kost me iig teveel tijd op dit moment.
"Sanction heeft nog geen producten beoordeeld of reviews geschreven."

Waarom kritiek hebben op het harde werk dat anderen je gratis aanbieden?

Vaak is er al een review met feiten. Het is zinloos die allemaal over te nemen. Wel zinvol zijn informatie en meningen die in andere reviews niet te vinden zijn. Dat doet Ghost81 prima!
Persoonlijk vind ik het superhandig dat je naar een profesionele review verwijst, nu hoef ik daar niet op te googelen :+
Misschien wel een beetje makkelijk, zo'n review, maar gezien het lage aantal beoordelingen bij het artikel tot dus ver heb ik liever een aantal van dit soort beoordelingen dan geen beoordelingen. De link naar de professionele review helpt uiteraard ook :)
Hoezo krijg je die importkosten terug?
Anders geformuleerd, geldt dat voor iedereen dus ook mij?
Dan wordt shoppen op een ander continent mogelijk interessanter...
Ik was zelf ook verrast. Het ging verder vanzelf.

Onder een bepaald bedrag hoef je geen import te betalen. Zelfs zonder dat ik het terugkreeg was het een prima aanbieding op dat moment en ik wist bij het bestellen dan ook niet dat je die importkosten terug kon krijgen. Was een leuk extraatje toen ik die 40 euro via m'n creditcard terug kreeg.

Hoe het precies zit weet ik niet...

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.