Specificaties 3,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart Review

sampie777Newbie 16 januari 2016, 136 views

Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart

Prima telefoon voor iemand zonder haast. Heb hem al langer dan 3,5 jaar in gebruik en werkt nog steeds oké. Alleen zonde van de verouderde Androidversie.

Pluspunten

• Perfect schermformaat
  • Stevig
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Verouderde Androidversie
  • Langzame camera
  • Slecht kwaliteit geluidsopnames
  • Weinig interne opslagruimte

Ik heb deze telefoon nu al 3,5 jaar actief in gebruik. Doet het prima. Nadeel is dat de softwareupdate er nooit gekomen is. Daardoor kan ik nu steeds minder apps gebruiken/installeren.
Verder is hij niet heel veel langzamer geworden vergeleken met in het begin. Ik heb een AppKiller geďnstalleerd en zolang je die gebruikt, loopt het allemaal wel goed. Maar eigenlijk is het nooit een snelheidsduivel geweest, dus als je niet al te veel verwacht (en genoeg liefde en geduld hebt) dan komt het wel goed.
Ik ben verder zeer tevreden met dit product, zeker omdat ik hem zolang al in gebruik heb en hij het nog steeds prima doet!
Ohja, en ik kan er flink op slaan/stampen en hij blijft heel. BIjna net een Nokia 3610.
Ik heb prepaid, dus geen 3G. Mijn WiFi staat de hele dag aan, en daardoor houdt de batterij het precies 1 dag vol (soms net ietsjes minder).
Het schermformaat is perfect! Past goed in mijn grote handen, kan overal goed bij, niets meer aan doen.
Camera is niet altijd even goed, maar als je rustig de tijd neemt om goed te focussen, is het prima. Maar het blijft maar 5MP.
Geluidsopname is ook niet fantastisch kwaliteit. Bagger zelfs.
En hij kan niet goed omgaan met meerdere geopende apps tegelijkertijd. Dus even AppKillen als je een andere app wilt openen (of je doet het niet, meestal lukt het wel, tenzij het grote apps zijn - denk aan WhatsApp / Goole Playstore).

De telefoon heeft veel stemmingswisselingen gehad. De ene periode werkt hij als een zonnetje, de andere periode wilt hij niets meer voor je doen. Soms heeft hij ruzie met WiFi en de andere keer gaat het weer goed. Soms is de accu na 3 uur al leeg (deze periode heeft maar 1x plaatsgevonden), maar meestal doet hij er een dag over (zonder WiFi zelfs tot 3 dagen).

Kortom, ik kan deze telefoon echt aanraden, 3 jaar geleden. Het is zonde dat er geen Android update is voor deze telefoon, anders kon hij nog hartstikke prima meegaan. Maar mocht je dit niet schelen, dan is dit een prima keuze.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart?