Specificaties 50" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-50W809C Zwart Review

bipo 15 januari 2016, laatste update op 15 januari 2016, 821 views

Sony Bravia KDL-50W809C Zwart

Na lang wikken en wegen heb ik voor deze FullHD TV gekozen en niet voor de 4K versie. Heb er nog geen spijt van gehad. Vorige TV was een zeer goede Panasonic 32inch. Ik merk dat deze Sony (veel!) groter en veel gebruiksvriendelijker is en de vormgeving is werkelijk oogstrelend.

Pluspunten

• vormgeving (parel aan de muur)
  • kleurechtheid (na kalibratie cf avforums)
  • gebruiksgemak

Minpunten

• contrast bij kijkhoek
  • 1 dode pixel

Beeldkwaliteit (reflectie, kijkhoek, kleur en contrast)
Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit, zeker niet teleurgesteld. In andere reviews wordt als negatief punt de reflectie genoemd, maar daar heb ik geen noemenswaardig last van. Ik heb het scherm gekalibreerd cf de instellingen van avforums, wat een enorm (positief) verschil in kwaliteit heeft opgeleverd. Wat me wel enigszins tegenvalt is de kijkhoek. Je ziet hetzelfde, maar het contrast neemt snel af. Alsof er een grijze waas overheen valt. Wellicht kan ik dat nog tweaken met de kalibratie instellingen.

Aansluitingen (PS4, Ziggo Horizon)
Ik game regelmatig met de PS4, inputlag is voor mij belangrijk. Dat wil zeggen, ik wil er geen last van hebben, maar een echte zware gamer ben ik ook weer niet. En zeker geen fps, dus waarschijnlijk is mijn mening hierover niet superrelevant :) Ik ervaar bij het gamen in ieder geval geen inputlag. Wat ik ook fijn vind is dat de PS4 direct aangaat als ik de hdmi poort kies. Ik ben er nog niet achter waarom dat niet lukt met de Ziggo Horizonbox.

SmartTV
Ik ben een Androidfan, en ook op deze TV stelt het me niet teleur. Kodi vind ik echt een waardevolle toevoeging, evenals het gemak om Netflix en YouTube te bedienen. Als ik dan toch een verbeterpuntje mag benoemen: YouTube is nu gekoppeld aan mijn account. Dat raakt enorm vervuilt doordat mijn kinderen continu naar Enzo Knol e.a. vloggers kijken op YouTube :-)

Ik ben tevreden met mijn aankoop, ondanks dat het 1 pixel defect bevat. Valt gelukkig niet op als ik van normale afstand naar het scherm kijk. Als de kijkhoek beter was, had de TV 5 sterren gekregen. Nu 4,5 maar dat kan ik niet kiezen :-)

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-50W809C Zwart?

Geachte bipo,

Ik heb je review aandachtig doorgelezen en wil je bedanken dat je de tijd hebt genomen om je review te schrijven.

Wel heb ik een aantal vragen mbt jouw review / jouw TV.

Ik ben erg benieuwd naar de stabiliteit van de Android TV die op jouw TV draait.
Ik lees HEEL VEEL dingen van mensen mbt Android TV. Dat het niet soepel loopt, het traag is,
niet stabiel is, veel crashes / vast lopers etc etc.

Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen daarmee zijn.

Ook ben ik benieuwd naar de snelheid van je TV. Gaat alles vloeiend en soepel? of juist wat minder of niet??

Daarnaast ben ik benieuwd naar de Multimedia ondersteuning.
Ik zelf gebruik DLNA / Serviio om mijn media te streamen. Mijn Samsung UE40C6900 TV
ondersteunt qua bestanden echt ALLES dus ik ben benieuwd hoe dat gaat op jouw TV.

Daarbij ben ik ook benieuwd om te horen hoe de DLNA ondersteuning in zijn werk gaat. Moet je daarvoor een speciale app installeren?? Of werkt dat gelijk?

Ik wacht jouw reactie met spanning af.

mvg

DrDeathhand

[Reactie gewijzigd door DrDeathhand op 17 januari 2016 04:42]

Waar had je de tv aangekocht? Gewoon uit nieuwsgierigheid