Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

kjeldlarmit 14 januari 2016, 551 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Makkelijk in te stellen, bereik is top en 2.4 & 5ghz simultaneously is érg fijn. Daarnaast s het design in mijn ogen ook mooi.

Pluspunten

• 2.4 and 5ghz simultaneously
  • In no time up and running
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Formaat is wat aan de grote kant

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Net zoals veel mensen had ook ik enorm veel problemen met internet in huis, met name draadloos internet. Mijn opstelling was als volgt: inkomende verbinding -> modem -> Eminent EM4551 router. Echter was het bereik van deze router niet geweldig. Goed, ik had overal in huis en in de tuin een draadloze verbinding, maar hoe verder ik er vandaan kwam hoe trager de verbinding. Aangezien er wekelijks meer dan 100 euro wordt neergeteld voor een 120 Mbps-verbinding die nooit gehaald werd, besloot ik dat het tijd was voor verandering.

Na het enige mail-verkeer met Ziggo en hun oplossingen (wifi-modem geprobeerd, niet tevreden, modem in bridgemodus gezet, oude router terug aangesloten) was ik nog altijd niet tevreden. Op dat moment dacht ik bij mezelf, er wordt maandelijks zoveel geld betaald voor die verbinding, waarom investeer ik niet eens in een goede router? Voor veel mensen is 160 euro een flink bedrag om aan een router te spenderen, zeker als je niet de zekerheid hebt of het daadwerkelijk je WiFi-problemen oplost.

Goed, ik dus contact opgenomen met de klantenservice van Coolblue. Ik had wat vragen gesteld over de mogelijkheden om de router terug te sturen indien ik niet tevreden was. Dit was alles geen probleem. Ook heb ik de vraag gesteld of ze me een router konden aanraden. Dit was de Netgear Nighthawk AC1900. Uiteindelijk dus toch besloten om deze te gaan bestellen. Besteld op een zondagavond, de volgende dag in huis!

De maandag. Ik kwam eindelijk thuis van het werk, en ben gelijk aan de slag gegaan met het installeren van de router. Dit was allemaal zo gepiept. Even de SSID renamen en de wachtwoorden veranderd en mijn netwerk was weer zo up and running! Toen heb ik mezelf even verdiept in de mogelijkheden om zowel het 2,4ghz als het 5ghz te draaien en ook dat werkte allemaal vrij snel.
Zodra ik ook de netwerkadapters in de computers goed had ingesteld (sommigen bleken helaas enkel geschikt voor 2,4ghz), haalde ik op de computers, draadloos, de snelheid van 120Mbps. Ook op alle mobiele telefoons en tablets haal ik de maximumsnelheid zonder enige moeite, ook op de zolder (router staat op de begane grond, in de meterkast).

Kortom; ik ben enorm tevreden met mijn aankoop, en kan hem iedereen aanraden die iedere keer maar weer op zijn/haar netwerk loopt te vloeken. Vloeken op het netwerk is voor mij voorlopig verleden tijd. Wat een genot.

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?