Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood Review

deter83 14 januari 2016, 597 views

NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

Mooie strakke kast, geeft een compact gevoel van buiten, maar is ruim en praktisch genoeg van binnen. Let op dat je de casefans op je MOBO aanlsuit, niet op je voeding! Anders herrie.

Pluspunten

• Mooi design
  • Geen drive-bay! Heerlijk, wie moet er nou nog een DVD-drive. Weg met die zooi!
  • Leuke slots voor SSD's
  • Voeding + HDD's onderin uit zicht
  • Uit te breiden met 2 intake fans

Minpunten

• Kabels gebundeld, waardoor logisch lijkt om casefans op voeding aan te sluiten.
  • lak fragiel

LET OP: standaard zitten de kabels van de kast (power button, usb poorten, case fans etc) gebundeld, en komen de fan kabels uit bij zo'n connector naar je voeding. Ik had hem daar eerst op aangesloten (omdat dit logisch leek), maar dan draaien de casefans dus op 100%, constant. De case werd hierdoor ERG luid, toen las ik ergens dat je ze beter op je moederboord aan kunt sluiten. Geweldig! Heb een ASUS moederboord met fan expert, dus dat nu allemaal heeft ingeregeld. Ik had de kast er bijna voor ingeruild.

De lak aan de achterkant is wat fragiel, met losschroeven bladdert deze al wat af. Ook is het mij nog niet gelukt om het ledje links van de powerknop aan te sluiten, maar dat ligt aan mijzelf.

Heb jij ook een NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood?

In de kast zitten PWM fans, dus ja deze zou je ten alle tijden op je moederbord willen aansluiten als je de snelheid van de fans wilt controleren. :)

Nog andere feedback over de kast? Wat voor hardware heb je erin gezet? Waarom is de lak fragiel?
Was m'n eerste keer om zelf een desktop in elkaar te zetten, dus wist dat niet ;) aangezien de kabels mooi gebundeld bij de PSU uitkwamen, dacht ik dat dat de logische plek was om ze te stoppen.

Ik heb de volgende set-up: gallery: deter83

De lak is met name aan de achterkant fragiel, er zitten van die schroeven op die je met de hand open zou moeten kunnen draaien, maar die zaten bij mij zo vast dat het niet zonder schroevendraaier ging. Daarbij kwam gelijk wat lak los van zowel de kast als de schroef. Je ziet het amper, maar het voelde wat goedkoop omdat dat het eerste was dat opviel toen ik ermee aan de slag ging. Las in andere reviews voor het bestellen dat de window snel beschadigd, heb ik niet ervaren, en dat het lastig is om de voorkant eraf te halen (om bvb de harde schijf vast te zetten). Voorkant moet je even goed kijken hoe het bevestigd is, en dan met beleid openen, niet eraf rukken.

Enige waar je echt op moet letten is dat de kast vrij smal is, bij mij paste het net met m'n videokaart en aansluitingen (zitten aan de zijkant van de kaart, dus staken uit richting window). Ik heb geen CPU koeler, maar las elders dat je op moet passen dat die dus niet te hoog is voor de kast.

Verder bevalt hij prima, alles past mooi, zoals ik al schreef lijkt 'ie van binnen ruimer dan je van buiten zou denken. Kabels kunnen allemaal mooi weg, en met de LED's van m'n mobo wordt het een mooi maar degelijk game-ding. Niet zo schreeuwerig dat m'n vriendin hem uit zicht wil, maar net opvallend genoeg dat ik het zelf een mooi meubelstuk vind! ;)

Edit: ohja, wat ik nog vergat, de SSD's kunnen op een mooie mount in beeld liggen, maar daar heb je rechte kabelconnectors voor nodig, die van mij zitten precies in een tegengestelde hoek, dus de SSD ligt voorlopig los ;)

[Reactie gewijzigd door deter83 op 14 januari 2016 14:50]

Ik heb die fans op mijn mobo aangesloten maar ik kon de fanspeed niet regelen. Ligt dit dan aan mijn moederbord?
Denk het ja, ik heb een asus die daar een control center voor heeft. Moet je wel de drivers voor installeren
Hoe pas je dan de fansnelheid aan via het moederbord?/ zijn er ook opties waardoor de fan harder kan gaan blazen als de Cpu/ Gpu load toeneemt?
Dat hangt van je moederbord af, bij asus kan je dat via Fanxpert doen (stuurprogramma'tje)
Ik ben van plan een i5 te kopen met een MSI H170A GAMING PRO moederbord. Heeft Msi een vergelijkbaar programma?