Specificaties Soundbar - Bekijk alle specificaties

Bose Solo 5 TV sound system Review

JohanL 12 januari 2016, 12.486 views

Bose Solo 5 TV sound system

Mooi design, Goed geluid voor zo'n klein formaat. De meegeleverde universele afstandsbediening reageert goed en werkt makkelijk

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Alle kabels meegeleverd
  • Universele afstandsbediening werkt goed
  • Bluetooth

Minpunten

• Soms schakelt de soundbar niet in als je tv en receiver aanzet

Geluidskwaliteit Score: 4
Dit is mijn eerste review op Tweakers, dus ik hoop dat het een beetje goed is enz.

Helaas was na 1,5 jaar onze Philips home-cinema stuk. Volgens Philips service was het "gebruikersschade" en zouden de kosten rond de 400 uitkomen om te laten maken. Ik vond de kwaliteit van de Philips vreselijk en daarom gaan kijken naar een andere soundbar/Home cinema.

Bij de Mediamarkt naar een aantal geluisterd en voor de Bose Solo 5 gegaan omdat deze voor de prijs het beste klonk.

in de doos
de soundbar zelf, een universele afstandsbediening, optische + coax kabels, Adapter, handleidingen

Mooi dat Bose alle aansluitkabels meelevert zodat je niet eerst allemaal kabels hoeft te gaan kopen.

Instalatie
De instalatie was een eitje, je stopt de stekker in het stopcontact en de adapter in de soundbar en de coaxkabel in de tv.

De universele afstandsbediening vraagt wat meer tijd. Vooral als je nog niet helemaal snapt hoe het werkt. Maar de handleiding geeft duidelijk aan hoe je dit moet doen. Ik las in veel reviews dat de afstandsbediening niet zou werken met de interactieve tv ontvanger van Kpn. Maar bij mij werkt die vlekkeloos.

bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is prima, de soundbar voelt stevig door de metalen speakergrill en het kunststof aan de bovenkant. alle aansluitingen zitten diep in de soundbar zodat als je hem ophangt de aansluitingen nog steeds toegangelijk zijn.

Aansluitingen
De soundbar heeft een optische + coax aansluiting. ook is er nog een Aux poort om bijv een oude mp3 speler aan te sluiten. De soundbar beschikt ook over Bluetooth. Wat prima werkt op mijn Oneplus One en Hp Elitebook.

Geluidskwaliteit
Ik had in de winkel al even geluisterd maar het was wel een verassing hoe hij thuis zou klinken. Volgens veel reviews zou er weinig bass in zitten dus mijn verwachtingen waren niet echt groot. Het valt me echt heel erg mee hoe hij klinkt.
De hoge tonen zijn helder, wat mooi is om de tv goed te kunnen verstaan als er veel gepraat wordt. Maar toch zit er een prima bass in. Natuurlijk moet je geen stevige bass verwachten van bijv. een 2.1 set. Maar voor tv kijken is het prima.
Bij vooral muziek waar veel bass in zit (Dubstep, Dance etc. ) mis je die bass wel een beetje. De speaker vervormt wel aardig bij hard volume. Op zo'n 90% merk je dat de speaker begint te kraken. Dit kan een nadeel zijn als je er een feestje mee gaat geven, maar voor gewoon tv kijken is dit geen probleem.

Voor 250 heb je een leuke soundbar met prima geluid en veel functies

Heb jij ook een Bose Solo 5 TV sound system?

is het mogelijk om dit systeem zowel met je tv als met je digicorder (lees digitale tv module) te laten werken? ik krijg via de optische kabel zoiezo geluid uit mijn bose solo5 maar enkel van het apparaat waar ik het aan aansluit. maw ik kijk netflix via mijn tv en kijk voetbal via digitale tv box. hoe kan ik deze tegelijk op het bose systeem laten werken? radeloos word ik er van...
Wat je kan doen, is een optische splitter er tussen doen.
Echter kan er dan maar 1 geluidsbron te gelijk afgespeeld worden.
Wat je dan hebt als situatie.
* je tv is aangesloten via optische
* je KPN Box via optische
* Beide optische kabels aansluiten op de optische splitter
* Optische splitter aansluiten op de Solo5.

Zie link voor de optische splitter.

Werkt perfect, alleen rekening mee houden dat maar 1 Geluidsbron tegelijk werkt.
Want 2 digitale signalen werkt natuurlijk niet naar 1 doel :)
De Bose ondersteund volgensmij maar 1 input tegelijk. Dat moet dus via je tv geregeld worden.