Samsung Galaxy S6 32GB Zwart Review

bartmestrom 12 januari 2016, laatste update op 12 januari 2016, 275 views

Samsung Galaxy S6 32GB Zwart

Fijn toestel waar ik weinig op toe te merken heb. Zoals bekend is de batterij niet te vervangen en is het geheugen niet uit te breiden. Echter valt de software van Samsung mij enigszins tegen.

Pluspunten

• Snel
  • Vingerafdrukscanner werkt goed

Minpunten

• Batterij niet te vervangen
  • Geheugen niet uit te breiden
  • Bloatware aanwezig

Sinds kort heb ik via een vriend de S6 gekocht. Hij had hem via een abonnementsverlening gekregen en deed er niets mee. :)

Ik had hiervoor de Samsung Galaxy Note 3 en ga hiermee een klein stapje achteruit qua grootte, maar stappen vooruit met oa snelheid, de vingerafdrukscanner die ik veelvuldig gebruik. De glazen achterkant en het scherm bescherm ik met een stevige case. Voor mij ligt het toestel nu beter in de hand tov zonder hoesje.

Bij de eerste keer instellen van de software kreeg ik de vraag of ik alle gegevens vanuit mijn Note 3 wilde overzetten naar de S6. De koppeling door de achterkanten tegen elkaar te houden werkte niet, dan maar op de handmatige manier. Alles instellen en de telefoon begint alles binnen te halen.

Omdat ik de vingerafdrukscanner wilde uitproberen, heb ik deze ingesteld met mijn rechterduim. In het begin merkte ik dat de scanner vaak niet dan wel toegang gaf. Maar naar mate ik vaker inlogde leek het steeds beter te gaan. Vandaag de dag krijg ik nauwelijks meer foutmeldingen. Ook bij de ING Mobiel Bankieren app heb ik de vingerafdrukscanner ingesteld.

Naast de goede punten heb ik ook wat mindere punten te melden. Sinds een van de laatste updates van Android (5.1.1) heeft Samsung een paar apps geinstalleerd die het niet meer of moeilijk mogelijk maakt om te rooten. Omdat ik de ads in vele apps en op internet als vervelend ervaar, had ik mijn toestellen altijd geroot. Ik heb nadat ik een root geinstalleerd had, eerst een hoop tijd nodig om alles weer te herstellen zonder verlies van gegevens. Nu heb ik me er maar bij neer gelegd dat ik tegen al die ads moet aankijken.

Ook de app Smart Manager ervaar ik als vervelend. Omdat ik een paar apps gebruik die tijdens het gebruik "veel" accu trekken (2% per uur oid) begint de app telkens te zeuren dat ik deze app mag verwijderen. Een aantal apps die ik niet vaak gebruik worden ook telkens gemeld. Samsung doe er iets aan!

Sinds een tijd heb ik een smartwatch. Ook deze moest omgezet worden. Ik moest eerst de hele watch resetten voor ik deze kon instellen. Dit zal een min-punt van Android Watch OS zijn.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 32GB Zwart?

Meer advertenties