AMD Athlon 64 X2 3800+ Boxed Review

killer2 30 augustus 2005, laatste update op 26 mei 2010, 198 views

AMD Athlon 64 X2 3800+ Boxed

Pluspunten

• Relatief lage warmte produktie, voor een dual CPU / CORE systeem.
  • De standaard koeler doet het goed met name als je een target in de bios kan instellen mbt de temperatuur. De ventilator zakt dan keurig naar beneden in RPM

Minpunten

• misschien de prijs, maar ja je krijgt wel 2 CPU's

Zoals gewend van AMD is de boxed versie goed verpakt.
Installatie geen probleem, en de standaard koeler doet ze werk goed.

In het begin liep de temp. redelijk op richting 60°C, maar na een paar dagen gebruik liep deze al onder de 50°C. Ik denk dat de " pasta" even moest " setten"

Tijdens het laden van BF2 levels viel me op dat dit merkbaar sneller ging dan ervoor. Waarschijnlijk kost het berekenen van alle geometries, textures etc veel kracht, nadat je de video settings aangepast hebt.

Verdere benchmarks zijn nog niet uitgevoerd.

De wartme produktie voor een dual CPU is zeer laag,
had hiervoor een Winchester core 3500, en deze gaf slechts enkele graden minder aan.
Zelf onder load (BF2) loopt de temp niet boven de 60° met de standaard koeler met als target temp in de bios zijn de 60°C.
Dus de ventilator bleef rond de 2000 RPM hangen....

Om C&Q aan de praat te krijgen blijkt toch altijd weer lastig te zijn.
Eers eea ind e bios aanzetten daarna wijzigingen aanbrengen in het "power schedule) en uiteindelijk zag ik zowel de fsb als mutliplier schommelen. Wel jammer dat je bij CoreCenter (MSI) niet beide cpu's kan zien....

Maar goed het lukt me tot op heden niet om C&Q zo in te stellen dat de cpu zich terugklokt naar bv 1000 Mhz terwijl dit m.i gewoon moet kunnen. Dus suggesties zijn altijd welkom. (gebruikte bios versie 1.6)

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 3800+ Boxed?