Kazam Tornado 348 Wit Review

Olepost 12 januari 2016, 216 views

Kazam Tornado 348 Wit

De Kazam Tornado 348 is de dunste telefoon die ik ooit in mijn hand heb gehad (5,1mm). Ook ziet de telefoon er erg mooi uit en is hij erg licht. De telefoon voelt geweldig aan, met het glas en metaal. De prestaties zijn prima! De prijs-kwaliteit is geweldig!

Pluspunten

• goedkoop
  • super dun en licht
  • hoogwaardige materialen
  • redelijke specificaties
  • prachtig AMOLED scherm
  • gratis schermvervanging in het eerste jaar
  • screenprotector en hoesje meegeleverd

Minpunten

• Android 4.4.2
  • geen geweldige batterij
  • camera is niet geweldig
  • geen 4G? (gebruik ik ook niet)

Er zit een octa-core 1,7Ghz processor in, en dat merk je ook! Alles gaat heel soepel en alleen bij de zwaarste 3D games kan je wat haperingen merken. 1GB ram geheugen is aan de lage kant, maar ik heb het nog niet echt als een tekortkoming ervaren.

De camera is, tja, niet geweldig. Als je het gaat vergelijken met de high-end telefoons en compactcamera's schiet de Tornado hier tekort. Als je niet op zoek bent naar een telefoon met een erg goede camera is dit natuurlijk geen probleem.

Aangezien dit toestel al een jaar oud is (besteld in Jan 2016, uitgekomen eind 2014) is de prijs flink gezakt. Ik heb de telefoon voor 170 euro besteld bij NextDeal, wat een absoluut koopje is.

De accuduur is redelijk, ik kom er makkelijk de dag mee door. Na een dag moet je hem wel weer aan de oplader leggen

Volgens mij zit er geen 4G ondersteuning bij.

Het toestel draait nog 4.4.2, wat niet bepaald de nieuwste Android versie is. Het voordeel boven Lollipop is de batterijduur, de batterij gaat gemiddeld langer mee op 4.4. Als je de Google Now launcher installeert dan ziet je homescreen er gewoon als Android 6.0 (volgens mij) uit.

Als je bedenkt dat alle features van deze telefoon in zo'n dun ding passen, dan kan je ze het wel vergeven dat de camera iets minder is en de batterij niet super lang meegaat.

Heb jij ook een Kazam Tornado 348 Wit?