Sony Xperia Z5 Zwart Review

Real reactieNewbie 12 januari 2016, laatste update op 12 januari 2016, 561 views

Sony Xperia Z5 Zwart

Ik heb 3 weken geleden Sony mobiele telefoon gekocht en ben teleurgesteld want 1 keer van 80 cm op laminaat laten vallen en de scherm is al kapot.Als ik het zal laten repareren dan kost veel geld. Tweede als ik fifa speel dan loopt het vast.

Pluspunten

• 4K video
  • 23 megapixel camera
  • Snel opladen

Minpunten

• Wordt het snel warm
  • Vingerscanner reageert niet goed met koude vinger
  • Geen home knoop doe jij met aan en uitzet knoop
  • Auto focus niet zo snel wat ik verwacht
  • Te groot om met een hand te gebruiken
  • Weinig geluid
  • Van slechte materiaal gemakt

Ik heb 3 weken geleden Sony mobiele telefoon gekocht en ben teleurgesteld want 1 keer van 80 cm op laminaat laten vallen en de scherm is al kapot.Als ik het zal laten repareren dan kost veel geld. Dus gemaakte materiaal heel slecht. Ik heb wel hoesjes maar helpt niet. Als op scherm valt dan is klaar zo gevoelig. En tweede als ik fifa speel dan loopt het vast. Achterkant wordt te warm. Auto focus van camera niet zo snel wat ik verwacht. Bij vergrendeling van je telefoon moet jij altijd aan en uitzet knoop gebruiken om hem te ontgrendelen. Dat is irritant. Dus kwaliteit nooit vergelijken met iphone en samsung. En onderdelen zijn zo duur als telefoon zelf.
Met vriendelijk groeten

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Zwart?

Meer advertenties

Spijtig om te horen, is natuurlijk nooit leuk wanneer dit gebeurd.

Je kunt o zo veel droptests bekijken, voor het aanschaffen van een toestel. Maar als het toestel net verkeerd op de grond terecht komt is er altijd de kans dat het glas kapot springt.
Ik bezit nu ook 3 weken de Z5c en moet zeggen dat het een fijn toestel is. Ik heb hem nog niet laten vallen en hoop dit ook nog een tijd te kunnen uitstellen.
Op het werk werken we met 4,7" industriŽle Motorola's / Zebra's, die ook tegen een stootje moeten kunnen. Ik heb in de eerste maand na introductie ook 1 terug gekregen met kapot scherm welke van nog geen meter uit de handen gevallen was.

Als je bang bent voor een kapot scherm kun je bij aanschaf natuurlijk altijd kijken wat de kosten zijn van een dergelijke reparatie. Een reden waarom ik bij dergelijke mensen een iphone aanraad :P.
Ik heb al gekocht. Jammer dat ik niks kan doen. Ik moet zo gebruiken. :)

[Reactie gewijzigd door Real reactie op 13 januari 2016 13:34]

Dit is geen review maar een klacht. Dat je je telefoon laat vallen, kan Sony toch niets aan doen? Het ligt er ook aan hoe dat ding terecht is gekomen. Dat wanneer je Fifa speelt de telefoon warm wordt, logisch! De processor moet toch meer berekeningen doen dan wanneer je alleen whatsapp gebruikt?

Dit soort "reviews" zijn slecht te lezen, ongefundeerd en mogen van mij geweerd worden van Tweakers.
Dit geen klacht. Dit is waarheid. Iedereen moet weten wat ze kopen. Ze gingen wel vergelijken met iphone en samsung als jij op youtube en reclame van hun kijkt. (Processor, beeldscherm kwaliteit en gemaakte materiaal). Ik heb wel sony xperia z5 dus ik ben wel gebruiker. Heb jij sony??
Ik heb een Sony telefoon en die werkt prima. Meerdere keren gevallen, geen schram.

Wat kan Sony eraan doen dat je je telefoon laat vallen en dat deze dan stuk is?
Dat is mijn gebruikservaring. Sommige testen doen ze wel en vergelijken met andere telefoon. Als ik wist dat zo gevoelig is, zou ik nooit kopen en voor 100 euro meer prijs zou ik een iphone kopen. Dat is waarheid. Gemaakte materiaal is heel slecht en ik lees dat heel veel mensen hebben klacht daarover. Dus ik ben niet enige.

[Reactie gewijzigd door Real reactie op 13 januari 2016 13:31]

Yup, eens. Alsof het Sony's schuld is dat de telefoon kapot valt. Zijn ze niet voor gemaakt :)
Inderdaad daarvoor brengen ze siliconen en polycarbonaten hoesjes op de markt _/-\o_

En alinea's lezen wat makkelijker weg ;)
Hoesjes help dat niet. Als hij gevallen is dan is kapot zo gevoelig.
Heb jij ze dus blijkbaar nog nooit gebruikt anders zou je dat niet zeggen ;)
Mijn vorige toestel is meerdere keren gevallen, zelfs een keer van de trap, en geen schrammetje op het toestel zelf _/-\o_

Btw. Ik heb nu mijn 4e Sony toestel, de Z5c en die bevalt prima!

[Reactie gewijzigd door calsonic op 12 januari 2016 20:42]

Ja misschien wel. Je hebt gelijk. dat is eerste sony dat ik heb. Ik heb altijd iphone gebruikt. Alle onderdelen kan ik zelf loos kopen en vervangen. En specificaties zijn niet zo wat ik verwachtte.

[Reactie gewijzigd door Real reactie op 12 januari 2016 21:01]

Maar ik bedoel die materiaal heel slecht. Denk even na 80 cm hoog laat je vallen dan is de kapot. Tot nu toe had ik iphone ik heb zelf op 2. Verdieping laten gevallen niks gebeurd. Ze hoeven niet vergelijken met andere telefoon. Als scherm zo slechte kwaliteit gemakt is dan moeten ze hem plugin en play scherm en iets goedkoop te doen.
Het grote verschil is dat je bij Sony vaak een origineel scherm koopt. En bij een iPhone een namaak scherm. Wat soms meer dan de helft kan schelen. Je koopt een iPhone onder andere voor het scherm. Maar toch laat 90% van de mensen er een namaak scherm inzetten. 8)7