Philips Master LedspotMV 4-35W GU10 Dimtone 40° Review

wouzke 12 januari 2016, laatste update op 12 januari 2016, 1.171 views

Philips Master LedspotMV 4-35W GU10 Dimtone 40°

Geweldige vervanging voor elke GU10 halogeenspot die gedimd wordt.

Pluspunten

• Echte vervanger voor dimbare halogeen spots
  • Prijs is voordelig als je de besparing in rekening neemt
  • 1/1 te vervangen, afmetingen zijn identiek aan GU10 halogeen spots

Minpunten

• Goh, een COB oplossing zou nog mooier geweest zijn, maar met deze technologie moeilijk haalbaar denk ik..

Kwaliteit Score: 5
Ik was al even opzoek naar een vervanger voor de vele halogeenspots van 50W bij me thuis, aangezien halogeen spots zeer snel stuk gaan --> lopende rekening. Na een simpele rekensom bleek dat je deze spots reeds na 4 maand kan terug verdienen, rekening gehoudend met 2 branduren per dag. Met 2 jaar garantie een no-brainer dus.
Een gewone niet dimbare spot vervangen met LED is op zich vrij makkelijk, je koopt een LED spot van 2700k en klaar.
Nu kunnen alle spots gedimd worden, en dit brengt een probleem met zich mee.
Ik had reeds ledspots die gedimd kunnen worden, maar enkel de lichtopbrengst wordt minder, het wordt er niet echt "gezelliger" op.
Deze spots hebben een oranje LED ingebouwd de gelijkmatig mee gaat branden als ze gedimd worden (midden op de foto).
Op deze manier wordt een kleurtemperatuur van 2700k tot 2200k gerealiseerd.

Conclusie:
- Als je niet naar boven kijkt ga je nooit weten dat het LED-spots zijn die gedimd worden ipv halogeen spots.
- Ik heb ze in open armaturen steken, en het stoort helemaal niet qua uiterlijk, van het zwarte deel zie je zo goed als niets.
- Ik heb deze 4-35W spots genomen ter vervanging van 50W halogeen, en ze geven echt meer dan licht genoeg, ze branden zelden op 100%.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
1. Wat met de dimmer? --> Deze moet in staat zijn LED's te dimmen en sommige dimmers hebben een minimale belasting nodig. Ik gebruik deze in combinatie met een Eltako EUD12NPN-UC 8/230V 400W (da zijn véééél LED-spots zenne :D) , deze hebben geen minimale belasting.

Heb jij ook een Philips Master LedspotMV 4-35W GU10 Dimtone 40°?

Het is daarbij wel belangrijk om te melden dat je ook even de dimmer moet controleren.
Zo heb ik in de muur een dimmer zitten van 20-200W. Ergo de bodem zit bij deze dimmer op 20W. Prima als je een armatuur hebt met twee halogeen spots van 50W pst. Maar toen ik deze wilde vervangen voor 8W dimbare LEDs had ik toch een probleem. Deze dimmen dan maar heel minimaal, daarna is het gewoon aan of uit doordat de dimmer in de muur niet ver genoeg terug kan schakelen.
Inderdaad, dat is ook belangrijk.
Ik gebruik een Eltako - EUD12NPN-UC 8/230V 400W, deze hebben geen minimum belastig nodig.
Ik zet het ook nog even in de review zelf.