Specificaties 4,7" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG L90 Wit Review

Vampeternal 11 januari 2016, laatste update op 23 januari 2016, 51 views

LG L90 Wit

Prima toestel en dankzij de update naar Android 5.0.1 weer werkbaar want met 4.4.2 was het echt geen doen meer. De accutijd is ronduit goed te noemen.

Pluspunten

• Android 5.0 upgrade
  • Scherm
  • Accu

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Homeknop
  • Camera is bijzonder matig

LG L90. 1 Jaar in gebruik.

Nu met Android 5.0 upgrade,
Mijn vorige toestel was een Samsung Galaxy S2 en die mocht na 3 jaar dienst wel eens vervangen worden. Nu een jaar later kijk ik terug op mijn ervaring en gebruik van de LG L90. En dit is een positieve! LG laat zien dat je onder 200,- een prima Smartphone kunt kopen die afdoende is voor chat, bankieren en muziek spelen.
Gebruik & Kwalteit
Het scherm reageert goed en ik merk geen traagheid. Nu is het geen highend model of een iPhone die simpel weg echt 'snappy' reageren. Maar slecht is het zeker niet. De resolutie is afdoende en de helderheid is goed.

Dagelijks staat de accu aan het einde op ongeveer 20 a 25% over. Dit is afhankelijk van gebruik natuurlijk. Ik chat veel via de FB Messenger App met klanten, doe internet bankieren via de ING app en de hele dag door staan er meestal audioboeken aan terwijl ik in mijn Atelier aan het werk ben.

De homeknop is wel ontzettend 'mushy' en alleen doordat er wat op het scherm gebeurt is er feedback. Dit was in het begin beter maar onderhand druk je pudding in. Jammer punt.

De bouwkwaliteit is verder 'genoeg'. Een iets meer premium plastic was fijn geweest. Zie ook de foto's. Want boven en onder is er een haarlijn breuk ontstaan. Binnenkort hier meer mee terug voor garantie aangezien het toestel een verzekering heeft.
Upgrade naar 5.0
Dit was een ware nachtmerrie. Het hele proces heeft 3 uur tijd gekost. Wat uiteindelijk niet gelukt is.

Ik wist dat het kon, vele fora en helpdesk threads bieden een goede bron van leesvoer maar in de praktijk blijken er meerder L90 versies te zijn. En laat ik nu net de moeilijke hebben omdat dit een simlock vrije versie is. Uit wanhoop, en drie software suites later, heb ik een complete reset gedaan naar fabrieksinstellingen. Want de telefoon was toch onwerkbaar geworden. Ongeveer een uur dan de reset bood het toestel opeens een 'upgrade' aan. Ok, doe ik. Dit bleek daadwerkelijk de upgrade naar 5.0 te zijn! Een waardevolle les voor andere L90 gebruikers hoop ik. Start met een reset en kijk wat er gebeurt. Mijn 3 uur van frustratie krijg ik iig niet meer terug :')
Camera
Nu is mijn vriend fotograaf, heeft een iPhone 5s, en ondanks dat hij dit toestel voorstelde verschillen we nogal in onze mening over de camera. Voor mijn doeleinden (documentatie van projecten voor klanten) is het een prima vooruitgang op de aardappel technologie van de S2 die ik eerder had. Hij is van mening dat ik maar beter zijn iPhone het camera werk kan laten doen, of in de studio gebruik moet maken van de licht opstelling.

Het is iig naar mijn mening zeker geen slechte camera, maar heeft wel genoeg licht nodig om te focussen en kleur te geven. Het kan scherper maar voor de prijs valt er niks te klagen!
Interessante telefoon voor de prijs met een goede accu. Zeker als toestel goed te overwegen na upgrade naar Android 5.0. Met de standaard versie vandaag de dag niet meer mee te werken.

Heb jij ook een LG L90 Wit?