Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Anywhere 2 Zwart Review

hans.geurtsen 11 januari 2016, 202 views

Logitech MX Anywhere 2 Zwart

Uitstekende muis, werkt op ieder oppervlak (net als zijn voorganger), is oplaadbaar, ligt lekker in de hand.

Pluspunten

• Werkt letterlijk overal op
  • Oplaadbaar via USB
  • Connectie via bluetooth - geen dongle meer nodig (kan wel!)

Minpunten

• Batterij bijna leeg melding komt (te) laat

Dit is, ook voor mij, de opvolger van de MX Anywhere. Dat was al een prima muis met de meeste voordelen die deze muis ook heeft. Maar die had ook een groot nadeel: hij vrat batterijen. Dat is ייn van de grote pluspunten van deze tweede versie. Hij is oplaadbaar via een normale micro USB kabel. Perfect! Wat beter zou kunnen is het feit dat de melding dat de batterij leeg is eerder komt. Vanmorgen pakte ik mijn muis en gaf hij nog een groen lampje, vanmiddag hield de muis er mee op. Dat was overigens wel voor het eerst nadat ik hem een paar weken geleden kocht. En ik gebruik hem iedere werkdag de hele dag, dus op de batterijduur zelf, valt hememaal niets aan te merken!! Nu maar hopen dat deze opvolger van de MX Anywhere niet hetzelfde euvel gaat vertonen als de vorige deed: na verloop van tijd, ging de linkermuisknop steeds dubbelklikken. Een bekend probleem met dat model. Volgens Logitech is dat probleem nu opgelost. Alleen de tijd zal het mij leren... Tot die tijd, een zeer fijne muis!

Fijn detail is overigens dat deze opvolger van de MX Anywhere gebruik maakt van Bluetooth 4.0. Daardoor is bij mij de dongle nog niet uit de verpakking gekomen, want mijn laptop ondersteunt dat. Verbinding werkt perfect en het is toch net iets fijner dat je die dongle niet meer nodig hebt. Daarnaast ondersteunt de muis verbinding met drie apparaten. Met een klein knopje, kies je met welk apparaat je wilt werken. En daarbij worden ook Android devices ondersteund. Ik kan de muis dus met hetzelfde gemak ook voor mijn Galaxy Tab S gebruiken! En da's niet alleen grappig, maar eigenlijk ook best handig! Voor de iPad lovers, sorry, maar iOS ondersteunt geen muis...

Heb jij ook een Logitech MX Anywhere 2 Zwart?