Silverstone Tundra TD02-LITE Review

Jaran 11 januari 2016, laatste update op 11 januari 2016, 121 views

Silverstone Tundra TD02-LITE

Mooie en degelijke aio koeler. Alles voelt stevig aan en dat is het ook. Leuk detail is de blauwe led in het blok op de cpu. Hij koelt erg goed maar is helaas niet stil wat o.a. komt door de bijgeleverde fans die niet onder de 1500 rpm kunnen.

Pluspunten

• Lekker stevig gebouwd
  • Veel kwaliteit voor je geld (en dat laatste is niet veel)
  • Koelt erg goed!

Minpunten

• Bijgeleverde fans kunnen niet langzaam draaien en zijn daardoor wel degelijk hoorbaar.
  • Slangen zijn wat stug, soms wat onhandig maar ze knikken een elk geval niet door.

Geluidsproductie (min) Score: 2
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Overgestapt van lucht naar water vanwege mijn zwaardere cpu die niet goed koel bleef onder mijn luchtkoeling en die tevens de warme lucht over mijn mobo blies.
Na de review van Foritain te hebben gelezen besloten deze aio koeler te kopen.

Instaleren was erg gemakkelijk maar mijn kast bleek net een paar millimeter te klein aan de achterkant... Gelukkig zitten er erg stevige schroeven bij en ook nog eens een hele hoop waardoor ik hem op mijn andere fans kon bevestigen.
Hoewel er plek is voor 8 schroeven bleef de radiator prima hangen aan twee en heeft het nooit gerateld of iets in die richting.

Toen hij in elkaar zat meteen een flinke render gedaan om eens te kijken hoe goed hij het deed. Na 8 uur op 100% bleef mijn cpu rond de 45 graden hangen, terwijl dit met mijn goede luchtkoeler rond de 70 zat!
Ook was mijn mobo nu lekker koel en kwam die niet boven de 35 omdat de warmte direct mijn kast uit ging.
Enige nadeel was wel het geluid, de fans maken op 100% nogal wat geluid en kunnen niet langzamer dan 1500 rpm.
Wat mij betreft een wat vreemde keus voor een waterkoeling, maar als kijkt naar de prijs begrijp je dat ze er geen superfans bij kunnen leveren.
Als je de fans uit zet hoor je de pomp zacht, maar dit is niet storend en buiten mijn kast nauwelijks te horen.

Ook vind ik het er prachtig uit zien en is de blauwe led in het cpu blok wat mij betreft een gave toevoeging.
Nu had ik ook blauwe leds in mijn casefans en was mijn mobo eveneens blauw gekleurd.
Alles ziet en is erg stevig gebouwd en je krijgt niet makkelijk krassen in de afwerking.

Kortom een prima koop met een mooie look voor een zachte prijs!
Mocht je deze willen kopen lees dan sowieso de fantastische review van Foritain (en uiteraard voor de mooie foto's)

Heb jij ook een Silverstone Tundra TD02-LITE?