Conceptronic Grab'n'Go Gigabit Full HD Media Player Review

tyberium 16 juni 2009, laatste update op 23 juni 2009, 4.406 views

Conceptronic Grab'n'Go Gigabit Full HD Media Player

Pluspunten

• Goede ondersteuning Firmware
  • Goed verzorgd uiterlijk/design
  • Overzichtelijk menu

Minpunten

• Slechte behuizing/geen actieve koeling
  • Alleen coax voor Dolby Digital
  • Geen HDMI 1.3 ondersteuning.
  • Geen build-in MKV ondersteuning (wel na upgrade firmware).

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb in April dit jaar de CFullHDMAi gekocht. In eerste instantie zeer tevreden met het apparaat. Goede ondersteuning van de "AroundmyRoom.com" site. Veel updates en verbeteringen. Echter na een maand begon het apparaat kuren te krijgen. Bij langer spelen dan 30 minuten begint het apparaat uit te vallen. Het werd zo erg dat na het indrukken van een willekeurig toets op de afstandsbediening het aparaat resette. Het volume regelen, spoelen of pauzeren ging niet meer; het apparaat bleef resetten bij aanraking van de afstandsbediening. Door het apparaat 15 minuten te laten afkoelen in de 'uit' stand, kon er weer een half uur mee gewerkt worden, tot het apparaat weer opwarmde en oververhit raakte. Op het laats kon ik alleen nog maar films kijken door nergens aan te zitten tijdens het spelen. Het apparaat stond op de grond met voldoende open ruimte er om heen. MKV bestanden speelde vanaf het begin ook niet goed af en werden blokkerig getoond (artefacting).

Ik ken twee mensen in mijn naaste omgeving die het zelfde probleem hebben. Zij zijn bezig met het zelf aanbrengen van ventilatoren op het apparaat, wat redelijk schijnt te helpen. In mijn mening is dan ook de afwezigheid van een aktieve koeling het grootste probleem van het apparaat. Hitteproblemen zie ik ook een aantal keer terugkomen in dit forum.

Ik heb 'm onder RMA teruggebracht en m'n geld terug gekregen. Dit werd wel netjes geregeld, zelfs nadat ik 'm al twee maanden had.

Ik heb nu een Eminent 7071 (HDMI1.3) gekocht naar volle tevredenheid.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go Gigabit Full HD Media Player?

Ik heb deze apparaat ook nu bijna een jaar en heb geen enkele problemen mee gehad los staan van enkele bugs die netjes opgelost zijn.

Ik vind je negatieve eigenschapen een beetje raar. Je weet als je hem koop dat het geen HDMI 1.3 ondersteuning heeft.

En geen built-in MKV ondersteuning maar wel na een firmware upgrade, dan is er toch niets aan de hand?

Dat er problemen zijn met de koeling is wel bekend maar voor de rest is het mij een top apparaat en de ondersteuning van Tweaker Dennis Slagers is 100% , "above and beyond the call of duty" zou ik zeggen.

Ik kan daarvoor deze review maar 1 ster geven omdat ik het gevoel heb dat het alleen al om het klagen gaat en daardoor niet de review is die deze apparaat verdient.

[Reactie gewijzigd door Badtothebone op 16 juni 2009 11:43]

Als je goed leest, zie je dat bij mij in ieder geval de MKV niet werkt zónder artefacting. Dit heeft Dennis zélf ook gezegt aan de hand van mijn TRAC en voorgesteld het apparaat RMA te sturen. Wellicht heeft dit ook wel te maken de door oververhitting onstane schade.

De MKV mogelijkheden die Dennis gemaakt heeft wordt door Conceptronic ook niet ondersteund en zij zien het zéf als een bonus. Ook dit kun je op de TRAC lezen.

Verder kun je zien dat ik ook zéér tevreden was over de softwarematige ondersteuning van Aroundmyroom.

Het apparaat is gewoon defect gegaan door slechte slechte koeling/design. Er zijn 2 bevestigde gevallen in mijn direct omgeving die het zelfde hebben (mijn broer en diens kamaraad). Dat het apparaat defect kan gaan door de hitte vind ik persoonlijk nogal ernstig.

Verder mag ik het toch jammer vinden dat er geen HDMI 1.3 ondersteuning op zit, los van dat ik 'm gekocht heb?

Ik vind het leuk voor je dat jij er wel blij mee bent. Ik geef alleen mijn review en mijn ervaringen. Dat jij alleen de goede kanten wilt horen en mij dan één ster geeft, is aan jou.
Een vriend van mij heeft en CFHDMA sinds ca 1.5 jaar; deze had ik ook, maar door blikseminslag is oa deze mediaspeler overleden. Meteen ( ca 15 juli 2009) een nieuwe gekocht en dat werd dus de CFHDMAi : Vriend noch ik hebben een warmte probleem. Wij zijn reuze tevreden over dit apparaat !
oeps : nog moet noch zijn !