Letv Le1 Pro 32GB Zilver Review

GeKo070 10 januari 2016, laatste update op 12 januari 2016, 882 views

Letv Le1 Pro 32GB Zilver

Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor dit onbekende Chinese toestel. Heeft qua vormgeving wat weg van de HTC One maar heeft evengoede specs. Goede ervaring met het bestellen uit Hong Kong. Wees voorbereid op veel storende bloatware (advertentie pop ups, etc.). Na ontvangst meteen rooten om de reclame te kunnen verwijderen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Bedieningsgemak
  • Batterijduur (na rooten)
  • Hoge kwaliteit bouw

Minpunten

• Bloatware
  • Camera
  • Ondersteuning en updates

Koop
Ik heb het toestel nu 4 maanden in gebruik. Gekocht bij oppomart.com uit waarschijnlijk India (ze garanderen import- en btw-vrije zending wat bij mij ook het geval was) voor iets meer dan 300 euro. De zending kwam uit Hong Kong. Ik heb de indruk dat ze het toestel zelf geflasht hebben en een eigen shop rom op het toestel hebben geÔnstalleerd met veel storende bloatware. Ze claimde zelf overigens dat de telefoon volgens fabrieksinstellingen was geleverd.

Ze reageerden alert op mijn vragen en klachten en boden zelfs aan om het toestel weer terug te sturen met geld-terug-garantie. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. En gelukkig maar, achteraf. Op internet regent het klachten over de service van deze webshop. Ze reageren alert op klachten via e-mail maar als er echt een probleem is, houden ze je aan het lijntje met nietszeggende antwoorden. Er is geen telefoonnummer of fysiek adres op de website te vinden. Achteraf een geluk dat ik het toestel geleverd heb gekregen.

Ervaring
Prachtig toestel met fantastische specs maar ik zou de telefoon meteen rooten (met bijvoorbeeld Kingroot) zodat je de bloatware kan verwijderen. De batterijduur stijgt meteen 100%! De volgende systeem apps waren bij mij battery killers (en niet te vergeten datavreters, mijn maandelijkse databundel van 1 gb was binnen 1 week op): KK Browser, Go-to-reach, Browser en Zoek.

Ik heb deze Letv gekocht voor zijn dual sim om kantoor en privť in 1 te combineren. Hier presteert het toestel ronduit fantastisch. Goede geluidskwaliteit, ook voor de kant die je belt. Makkelijke keuze tussen sim cards. Toestel kan (bijna) alle Nederlandse 4g-frequenties aan. Enige nadeel is Whatsapp. Deze app kun je slechts activeren voor ťťn mobiel nummer.

Apps starten dank zij het ruime werkgeheugen (4gb) en de snelle Snapdragon 810 zeer snel op. Ondanks de uittekende specs voor fotograferen presteert het toestel in mindere lichtomstandigheden ronduit slecht.

De Antutu benchmark, tenslotte, was uitstekend: 80109 score! Zie de screenshots voor de ranking.

Updates
Multilangual updates voor de internationale editie (met de Nederlandse taal) van Letv of custom roms zijn te downloaden maar wel ingewikkeld. Ga naar het (onofficiŽle) gebruikersforum http://www.letv.re/forum/16-letv-x800/ voor meer informatie, want de officiŽle Chinese site http://bbs.letv.com/zt/eui/le_pro1.html zal je niet veel verder helpen :)

Heb jij ook een Letv Le1 Pro 32GB Zilver?