Specificaties Socket 1151 met Intel Z170 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z170A GAMING M5 Review

leons95 10 januari 2016, laatste update op 28 februari 2016, 1.056 views

MSI Z170A GAMING M5

Het is een super moederbord alles wat ik nodig heb zit erop, DDR4 is super snel een 1151 socket voor mijn 6700K. USB 3.1 (heb hier nog niks voor maar is voor de toekomst handig) de looks vind ik gewoon super mooi zwart met rood. perfect bord.

Pluspunten

• 1151 Socket
  • DDR4
  • 2x M.2
  • steel pci slots
  • ziet er super mooi uit

Minpunten

• geen

Layout Score: 5
Het was tijd dat ik van mijn Imac af stapte en een game pc ging bouwen, ik wist van tevoren al wat voor merk ik wilde MSI omdat ik ook een super goede en mooie MSI Apache Pro heb. ik twijfelde nog tussen de MSI Z170A GAMING M5 of de M7, toen ik bij alternate een mooie set zag van de MSI Z170A GAMING M5 & MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G (+Actie Gratis 2x4 DDR4), en die heb ik dus gekocht met samen met de Intel core I7 6700K.

Het bouwen was best simpel en zat binnen een uurtje in elkaar (met cable management) ik heb in de kast de middelste cage voor de HDD's eruit gehaald voor betere airflow (optical drive heb ik nog even laten zitten om drivers te installeren)

Uiteindelijk ben ik super tevreden over de componenten die ik heb uit gekozen, ik heb alles super handig via tweakers samen gesteld en besteld waar het het goedkoopst is.

dit is mijn eerste review, als je tips/vragen hebt laat het me weten.

Heb jij ook een MSI Z170A GAMING M5?

Mooie build, heb je trouwens gezien dat je nog wat geld terug kan krijgen m.b.v. de cashback actie van MSI via http://cashback.msi.com ? Voor de M5 is dat zelfs 30,-. Niet slecht dacht ik ;)
Ja dat had ik gezien. Maar ik heb morgen net iets voor de actie besteld. Maar ok had er Rainbow six siege bij via mijn moederbord en Rainbow of assasis creed bij mijn gtx 970. En 3 games bij mijn 6700k. Maar ik ga het zeker proberen om die 30 terug te krijgen
hoe ben je aan die 3 games bij je 6700k gekomen als ik vragen mag? 8)7
Dat was toen een actie van intel, als ik het goed heb op alle overclockbare skylake cpu's van hun. Bekijk deze link, als je nog vragen hebt laat het me weten.
sorry maar je review voegt niks toe, zegt niks over dit product, behalve je mening dat je het er mooi uit vindt zien.
Ik ben benieuwd waarom je 100 euro meer uit zou geven aan dit moederbord. Want deze gigabyte heeft toch ook alles in huis? Wat is het voordeel van jouw moederbord tov die gigabyte?
Je hebt een beetje gelijk, ik had iets anders kunnen kiezen maar ik wilde een ATX moederbord (de link is micro atx) En ik heb goede ervaring met MSI producten, tevens was er een bundel met de GTX 970 van MSI wat net iets minder koste dan als ik een aparte moederbord of videokaart van een andere merk zou kopen. En kwa specs heeft de Gaming M5 ook USB 3.1 met een type C connector. Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord, zo niet laat het me weten.