Specificaties 240GB 2.5" (SATA-600) @ 540/490MB/s - Bekijk alle specificaties

Crucial BX200 240GB Review

Interstellar 9 januari 2016, 907 views

Crucial BX200 240GB

De Crucial 240GB BX200 is volgens mij de SSD met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Hierdoor een eerste klas aanrader. Heb ondertussen aardig wat laptops en PC's met deze SSD geupgrade en zonder uitzondering is iedereen laaiend anthousiast over de toegenomen snelheid en soepelheid van hun bestaande laptop en PC.

Pluspunten

• Prima prestaties
  • Niet te kloppen prijs/kwaliteitsverhouding
  • Crucial, dus betrouwbaar
  • Ideale upgrade voor bestaande laptop of PC
  • Extra pasvorm meegeleverd voor juiste montage
  • Géén SandForce controller.

Minpunten

• Kan zo snel niks negatiefs bedenken.

De 240GB BX200 is volgens mij de SSD met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Ik heb het afgelopen jaar aardig wat laptops en PC's een upgrade gegeven naar Windows 10 (clean install) en tevens voorzien van deze SSD. De SSD is betrouwbaar zoals we gewend zijn van Crucial en daarbij valt er ook nog eens weinig aan te merken op de snelheid want die is gewoon prima.

Het is natuurlijk niet top of the bill voor dit geld, maar zeker ruim voldoende voor de meeste laptops en iets oudere PC's die doorgaans over een SATA-150 of SATA-300 controller beschikken.

In vergelijking met de oude mechanische HDD is het dan net of de laptop of PC vleugels heeft gekregen want hij vliegt er over.

In dat geval is deze SSD al sneller dan de SATA-controller van die machines maximaal aankunnen en is dit dus de perfecte SSD-upgrade. Ook vanwege de prijs, want deze SSD is belachelijk goedkoop te noemen. Nu is de prijs zelfs weer iets gezakt.

Kortom, laat al die vage merken links liggen en neem gewoon deze, een betere is voor het geld op dit moment niet te vinden.

Heb jij ook een Crucial BX200 240GB?