Lenovo ThinkPad OneLink Pro Dock Review

ToAoM 9 januari 2016, laatste update op 21 januari 2016, 343 views

Lenovo ThinkPad OneLink Pro Dock

Licht, klein kastje met een hele bak extra aansluitingen voor je laptop. 4x USB3, waarvan een aantal ook je telefoon kunnen laden als je laptop uit staat of niet gekoppeld is. En de mogelijkheid om 2 schermen te koppelen. Issues met firmware en displayport zijn jammer.

Pluspunten

• Alle randaparatuur aansluiten met 1 stekker
  • Levert meteen voeding aan de laptop
  • Zeer compact

Minpunten

• Issues met grafische weergave
  • DVI gelimiteerd tot 1980x1080
  • Firmware alleen te updaten als scherm aangesloten is
  • Werkt niet met de meeste Dell schermen.

Ik heb dit dock gekocht om te gebruiken in combinatie met een Dell UP2615D scherm via de DisplayPort aansluiting.

Het dock blijkt niet combatible met recente Dell schermen. Na veel heen-en-weer met de helpdesk geeft lenovo aan dat ze geen garantie kunnen geven dat het dock werkt met schermen die niet van lenovo zelf zijn en dat ze het dock niet terug willen nemen.

Dus ondanks dat het een prachtig klein dockje is, is het redelijk onhandig dat je alsnog meerdere kabels in je laptop moet prikken. je kan net zo goed een USB hub kopen ;).

Voor meer informatie over allerhande compatiblity issues met dit dock, lees:Hopelijk komt er een firmware upgrade, maar aangezien de helpdesk van lenovo aangeeft dat ze niet testen met 3rd party hardware en geen andere devices hebben om mee te testen, heb ik geen hoge verwachtingen.

Mijn advies: Niet kopen, tenzij je een scherm hebt dat toevallig blijkt te werken.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad OneLink Pro Dock?