AMD Athlon 64 3000+ Boxed Review

HaRdWaVe 8 juli 2006, 1.186 views

AMD Athlon 64 3000+ Boxed

Pluspunten

• Cool'n'quiet (als het werkt)
  • Laag stroomverbruik
  • Weinig warmteontwikkeling
  • Cheap
  • Hoge snelheid @ 64-bit

Minpunten

• S754 was snel op zijn einde

Ik heb deze processor in augustus 2004 gekocht, samen met een MSI K8N Neo platinum moederbord.

Over het algemeen ben ik tevreden over dit systeem. Het enige probleem is dat mijn systeem wel eens vastloopt als ik Cool'n'quiet aanleg! (blue screen met win xp) Nu mijn cool'n'quiet uitgeschakeld is, is dit probleem opgelost. Het probleem kan natuurlijk ook eventueel aan het moederbord liggen.

Deze processor heeft goeie prestaties in games (zeker in combinatie met een goeie grafische kaart).
Bij mij staat mijn cool'n'quiet af. Anders wordt Bij weinig cpu-gebruik de processor teruggeklokt tot 1GHz ipv 2GHz. Het voltage wordt dan naar 1.1V terug gebracht. Dit scheelt veel in warmteproductie en stroomverbruik.

De temperatuur schommelt idle @ 35-40 graden (fan @ 1000rpm). Wanneer de fan vastgezet wordt op 3300 rpm is de temperatuur zelfs maar 30 graden meer.
Bij full load (stress-test of gaming) gaat de temperatuur tot 55 graden, vooral met een gloeiend hete grafische kaart eronder. Dit is wel met cool'n'quiet af. Bij vaste fanspeed op max gaat de temperatuur tot 45-50 graden.
Dit alles is in combinatie met omgevingstemperatuur van 20 - 25 graden. Maar op LAN's liggen de temperaturen niet veel hoger. Max temperatuur blijft 55 graden.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ Boxed?

Waarom moeilijk doen met C&Q als het ook makkelijk kan... RightMark CPU Clock Utility gebruiken, klaaaar.

http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml ;)
Je rare vastlopers kunnen ook nog wel eens aan je voeding liggen. Q-tec is echt vragen om problemen...
Laat maar... :) .