Apple MacBook Air 2015 13,3" 4GB, 128GB Review

manuarmata 9 januari 2016, laatste update op 10 januari 2016, 1.085 views

Apple MacBook Air 2015 13,3" 4GB, 128GB

prachtige laptop die vlotter werkt dan de specs doen vermoeden en het langer uitzingt op een batterijlading dan om het even welke laptop.

Pluspunten

• afwerking
  • batterijduur
  • stevig en licht
  • werkt vlot
  • geleverd met volwaardige software suite voor dagelijks gebruik.

Minpunten

• meerprijs voor ssd en ram upgrade

Mijn vrouw heeft deze laptop gekocht ter vervanging van haar intussen vijf jaar oude dell lattitude.

De laptop is in de eerste plaats bedoeld voor tekstverwerking. De keuze viel op de apple in de eerste plaats omwille van de brouwkwaliteit en de compatibiliteit met de andere apple producten( apple TV, iPhone, iPad)
Thuis aangekomen met de doos viel de afwerking van het geheel op, zoals we ondertussen van onze andere apple producten gewoon zijn is het geheel netjes en minimalistisch verpakt.

Eveneens in goede Apple tradities is het een kwestie van inpluggen en aanzetten voor je aan de slag kan.

de afwerking van de laptop is erg goed, het geanodiseerd aluminium ziet er fraai uit en het voelt bovendien erg stevig aan. de oude Dell ziet er plots goedkoop lomp en slap uit.

4 GB ram, een 1,6 Ghz I5 en een SSD van 128 Gb is niets wereldschokkends maar ondanks de bescheiden specificaties werkt de laptop heerlijk vlot.

Wel schokkend is de batterijduur, in de positieve zin dan. Nog nooit een laptop gezien met zo'n uithoudingsvermogen! en dat in een behuizing van nog geen 2 cm dik op het dikste punt. Van warmteontwikkeling is nauwelijks sprake, en hoewel ik vermoed dat er in de Air nog een fan zit heb ik hem nog niet kunnen horen.

Het scherm heeft een mooie kleurweergave maar naast een retina scherm kan het niet staan. de kijkhoek en het contrast omschrijf ik eerder als "gemiddeld".

Al bij al is deze laptop met zijn 1050 euro niet de goedkoopste maar je krijgt wel een mooi afgewerkt en stevig product in de plaats dat erg coherent werkt.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2015 13,3" 4GB, 128GB?