Specificaties 25" @ 2560x1440 (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Review

FreakerTweaker 8 januari 2016, 1.609 views

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Als je een goed uitziend scherm zoekt met een mooie beeldweergave dan zit je bij de Ultrasharp U2515H goed. Voor gamen is hij zeker geschikt, maar het scherm komt meer tot zijn recht bij foto- en videobewerking. 'IPS glow' valt reuze mee.

Pluspunten

• Mooie kleurenweergave
  • Scherp beeld (1440p)
  • Dunne randen
  • Aluminium voet
  • 8 ms

Minpunten

• OSD Touch Knoppen (WHY????)
  • Plaatsing kabelingangen moeilijk bereikbaar
  • Veel prijsverschil met 24" versie
  • In Duitsland onder 300 EU verkrijgbaar
  • Power (touch) knop reageert vaak niet
  • Alleen 6 ms in 'fast' mode, niet veel verschil

Je merkt bij dit scherm dat je meerdere tinten 'zwart' juist goed kunt zien, dit zorgt ervoor dat je beter onderscheid kunt maken. Kan handig zijn in donkere games. En vooral is het goed voor design werkjes op de pc, zo weet je wat je naar buiten brengt.

Het grootste nadeel van dit scherm vind ik de OSD touch knoppen. Deze zijn niet goed te zien en reageren niet altijd even goed. Vooral de power knop laat het bij mij vaak zitten, soms zit ik 5 minuten de power knop te zoeken voordat ik aan de slag kan gaan met mijn computer. Dit kan toch niet de bedoeling geweest zijn van Dell? Of er moet iemand in het Dell team gezeten hebben die dacht, jongens willen jullie lachen? We gaan een scherm maken waarbij de knoppen niet goed functioneren.

Game je alleen? Neem dan een 144 hz TN paneel. Maar dan ook echt als je ALLEEN gamet. Wil je een perfecte allrounder? Neem dan dit scherm, of een ander IPS paneel met soortgelijke specs. Je krijgt er geen spijt van. (Behalve die knoppen dan, Ha Ha)

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart?

Bij mij werkt het om zachtjes over de knop te bewegen met je vinger, aaien als het ware. Dan werken de knoppen eigenlijk altijd direct.
De aan/uit knop doet het bij mij niet goed.
Dat is toch ook zo'n touch-button?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn scherm nooit helemaal uit zet, het verbruik in standby is prima :)
In Duitsland onder 300 EU verkrijgbaar

Hoe is dit een minpunt van het scherm? Veel hardware is goedkoper on Duitsland, maar dat is geen minpunt van het productt
Het is een nadeel dat hij in NL niet voor een lagere prijs verkrijgbaar is. Dan voel je je soms een beetje genaaid. Lijkt me wel belangrijk om te weten voor mensen die de review lezen en hem gaan kopen.
dan bestel je hem toch simpelweg in Duitsland. Veel Duitse webshops leveren ook in Nederland.
Wat Hann1Bal ook aangeeft het is geen product eigen nadeel op de Nederlandse markt.

Wel bijzonder vind ik de verhalen over de touch knoppen, op mijn U2711 zitten ze ook al voor het navigeren in het OSD menu, en die doen het juist bijzonder goed.

Is de voet van het scherm geheel vervaardigd uit aluminium of is het alleen de onderste plaat, of juist het gedeelte dat het scherm ondersteund?
Bij de U2711 is het ondersteunende deel van 1 stuk aluminium, waarbij dit bij de series daarna van plastic werd gemaakt, wat ik trouwens een enorme afknapper vind.
Zitten de knoppen echt op het scherm zelf?
Ze zitten in de rand aan de onderkant.
Mijn button deed het in het begin ook niet altijd even goed, maar hij lijkt het steeds beter te gaan doen 8)7