Logitech Harmony Ultimate Review

nosehook 6 januari 2016, 219 views

Logitech Harmony Ultimate

mooie Afstandsbediening, ligt goed in de hand en duidelijke layout. Cradle is ook klein en effectief. Hub is super i.c.m. de blasters en setup is snel en simpel

Pluspunten

• rf signaal naar hub dus kastjes dicht
  • aansturing van 15 apparaten
  • goede software voor setup

Minpunten

• prijs
  • geen wifi aansturing van apparaten

Configuratie Score: 4
Na veel zoeken en hints van mijn vriendin over open kastjes en de vele afstandsbedieningen op zoek gegaan naar een oplossing.
Door de goede ervaringen met de Harmony one weer gekeken naar Lochtech.

Omdat de wens was alle kastjes dicht op zoek gegaan naar een RF/WIFI/BT based aansturing en bij de Harmony aangekomen en goed ingelezen over de (on)mogelijkheden.

Na het uitpakken de hub aangesloten en software van het web gedownload om de hub te configureren.
Het toevoegen van apparaten gaat snel en het creeren van events ook. De troubleshoot optie is super en na een half uurtje werkte alles zoals gewenst.

De IR-blosters werken prima en hebben een lange kabel waardoor ze een goed bereik hebben.

Het hart is de hub, die via BT of 2 IR-blasters de rest aanstuurt.
Communiceren met de hub doe ik via de megeleverde afstandsbediening met toucschreen en hard buttons, maar meestal via de app. Achteraf is de afstandsbediening niet echt nodig.

Het configureren van de HUB kan via de app of via de software op de PC.

Het enige jammere is wel dat de app voor mijn TV van de fabrikant via WIFI de TV aanstuurt, maar de HUB dat niet lijkt te kunnen, ondanks dat deze aan het netwerk thuis hangt. ls dit wel zou kunnen zou ik de blasters weg kunnen halen.

Al met al een goed product maar wel tegen een stevige prijs.

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate?