Specificaties Videokaartkoeling (passief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM80D-HP Review

Poinkie 30 augustus 2005, 351 views

Zalman ZM80D-HP

Pluspunten

• Goede koeleigenschappen
  • Stil
  • Goedkoop
  • Duidelijke handleiding

Minpunten

• Beetje pielen om hem goed er op te krijgen
  • Externe zalman wel nodig voor normale tempwaarden
  • neemt pci slot in beslag al neem je dat op de koop toe

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze koeler gekocht om de slecht koelende standaard koeler van mijn saphire 9800 pro > xt geflashde te vervangen. Wel heb ik een zalman op-1 er bij genomen omdat die bij zwaardere kaarten gewoon nodig is. De installatie duurde wel lang, 40 minuten+ maar daarvoor heb je ook wel wat. Idle was mijn kaart eerst 65 graden waarbij hij nu terug is gegaan naar 42 met de zalmankoeler op 5 volt wat trouwens bijna niet hoorbaar is. Voor de prijs van 23,50 (pricewatch) in combinatie met de prestaties ben ik zeer te spreken over deze oplossing.

Heb jij ook een Zalman ZM80D-HP?

wat was voor jou de reden om te kiezen voor de zm80d-hp en niet bijv. de vf700series. die koelt wat beter en is volgens mij zelfs iets goedkoper?
Ja dat wil ik ook weleens weten.
Ik heb toevallig een 9800XT en daar zat een ZM80D op maar die was standaard 64 graden.
Nu heb ik een VF700 en zit hij op 56 graden overgeklokt.
Dus hij is even stil denk ik, koelt stuk beter en is goedkoper :)
Dat was een slimmere keuze geweest (En er hangt minder gewicht aan de graka)
Je zegt dat hij stil is, toch geeft je de geluidsproductie een lage score :?