Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Valve Steam Link Review

Devroet 4 januari 2016, laatste update op 4 januari 2016, 656 views

Valve Steam Link

Erg leuke toevoeging in de huiskamer! Maar voor die hard gamers zijn er toch wat minpunten.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Mooi apparaatje
  • Interface
  • Goedkoop toegang tot veel games

Minpunten

• Response / Lag
  • soms vastloper

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik zag vooral toch veel positieve reviews, en terecht ook, echter wil ik middels mijn review toch een kleine kanttekening maken.

Het apparaat is echt een leuke gadget en een mooie toevoeging in elke huiskamer. Lekker op de bank je Steam games spelen. Niet alle spellen zijn natuurlijk even geschikt, maar de controller games werken het beste uiteraard.

Ik heb mijn Steam Link aangesloten via kabel, en gebruik een wireless Xbox controller. Mijn 1e indruk was echt top. Ik was blown away, voornamelijk omdat ik toch sceptisch was wat betreft lag/framedrops/hickups, hier heeft de Link bij mij geen last van.

Input lag
Er is echter een puntje bij mij die ik toch even wil aanstippen en dat is input lag. Mijn TV heeft geen hele snelle response tijd, maar als ik mijn PC direct aansluit merk ik weinig van de input lag. Echter via de Steam Link wel. Bij spellen zoals MGS5 of Project Cars valt het mee, maar als ik bijvoorbeeld Super Meat Boy speel, waar timing heel belangrijk is, dan merk ik wel degelijk lag, zelfs zo erg dat het spel moelijk speelbaar is.

Door dit punt is het geen perfect product, maar voor deze prijs is het verder echt een top ding. Gewoon ideaal om lekker op de bank even snel een spelletje te doen.

Vastlopers
Ik heb nu een paar keer gehad, dat als ik een spel opstart, voornamelijk MGS5, dat het scherm wit blijft. Soms werkt het afsluiten van de applicatie, en soms moet ik echt het stroom van het apparaat halen. Toch net zonde.

Heb jij ook een Valve Steam Link?