Specificaties 17,3" (1920x1080 IPS), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire VN7-792G-51RX Review

amar1987 4 januari 2016, 1.285 views

Acer Aspire VN7-792G-51RX

Deze laptop is zeer geschikt voor gaming. Hij speelt de meeste games op high of zelfs ultra setting. De bouwkwaliteit is prima, de behuizing voelt stevig aan. De coating op de behuizing voelt fijn aan. De SSHD zorgt ervoor dat de laptop redelijk snel opstart. Een prima game laptop.

Pluspunten

• Goede videokaart
  • Uitstekend scherm
  • Toetsenbord geeft goede feedback

Minpunten

• Geen volwaardige SSD

Ik heb deze laptop gekocht omdat ik redelijk veel game. Ik wilde een goede game laptop die de nieuwste games nog redelijk goed kan draaien. Na veel zoekwerk en bezoeken aan elektronicawinkels kwam ik de ACER Aspire Nitro VN7-792G-51RX tegen. De eerste blik op de laptop sprak me direct aan. Lekker discreet zwart, niet te veel poespas aan de buitenkant. Wat verder meeviel is dat hij binnen mijn budget viel( Ook belangrijk om in de gaten te houden).

Specificaties

HARDE SCHIJF: 1 TB HDD met 8 GB ExpressCache

OPTISCH LOOPWERK
Optische drive: DVD Brander

CONNECTIVITEIT
Aansluitingen: HDMI , LAN (RJ-45) , 2x USB 3.0 , 1x USB 2.0 , 1x USB 2.0 (Type-C) hoofdtelefoon/microfoon combo
Wifi (standaarden): 802.11ac

Hoogte: 2.5 cm
Diepte: 29.6 cm
Gewicht: 3 kg

Eerste ervaringen

De unboxing verliep vrij simpel. De doos bestond maar uit drie onderdelen, namelijk de stekker, voeding en de laptop. Voor de rest zaten er geen dvd's met software bij o.i.d. De laptop voelt niet te onbenullig of zwaar aan. De 17,3 inch scherm voelde in het begin wel groot aan, maar dat komt doordat mijn werklaptop MAcBookPro 13,3 inch is. De grootte van het scherm went erg snel. De verlichting van het toetsenbord is rood. Ik hou persoonlijk wel van deze stijl verlichting.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ag1wqlHcaJ3eHq.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ag1wqnPQWUoX62.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ag1wq3xoqOrnbf.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ag1wq2zi7jI4du.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ag1wqnftxs0sD5.jpeg

De eerste keer opstarten duurde vrij lang i.v.m. installatie van Windows 10 en alle bijbehorende drivers. Je krijgt een hele lading aan extra trails en software, waar ik absoluut geen voorstander van ben, maar gelukkig kun je alles meteen weer verwijderen. De tweede keer opstarten duurde ongeveer 15 seconden. Dat is nog redelijk snel voor een SSHD configuratie.Met 1 TB ( 932 GB werkelijke opslag) heb ik voldoende capaciteit om de komende tijd door te komen.

Gaming
Het belangrijkste element waarvoor ik deze laptop heb gekocht. Ik wil niet de hele tijd mijn hele set-up hoeven mee te nemen naar vrienden om daar te gamen. Ik heb een aantal games getest op deze laptop en dat beviel mij zeer goed. Ik heb geen extra tool om de framerate te meten, deze ontbreken helaas.

Guildwars 2
De laptop draait GW2 bijna alles op de hoogst mogelijke instelling. De geluidsproductie van de laptop is zeer laag. De secundaire fan slaat nauwelijks aan. Pas na een uurtje of twee gamen begint hij te werken. De framerate verschilt per gebied, maar zit op de huidige instellingen tussen de 40 en 55 fps in. Wat ik zeer netjes vind voor deze laptop.

The Witcher 3
Op mijn set-up kan ik deze game op ultra draaien, mits NVIDIA Hearworks uit staat. Ik was zeer benieuwd hoe het op de laptop zou vergaan. De laptop draait deze game makkelijk op hihg, maar op ultra met NVIDIA Hearworks uit hoor je de laptop er tegen werken. Er zijn dan ook duidelijke framedrops merkbaar.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ag1wq10VRZ3nvo.png

Zoek je een gaming laptop tegen een redelijke prijs, dan zou ik deze laptop wel aanraden. De meeste games zijn goed speelbaar en zijn over het algemeen op de hoogste settings speelbaar. Uiteraard is te gebruiken voor alledaagse werkzaamheden.

Heb jij ook een Acer Aspire VN7-792G-51RX?

De accu gaat bij normaal gebruik wel een dikke 4 uur mee, met dit formaat scherm is dit naar mijn idee redelijk lang. Het toetsenbord wordt nauwelijks warm tijdens het gamen. De dual fans helpen erorm om de warmte af te voeren.

Volgens het apparaatbeheer heeft hij de volgende netwerkadapter "Realtek PCIe GBE Family Controller". Zover mijn kennis reikt over netwerken beschikt deze wel over GigaBit Ethernet.
Oke top. Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een (soort van) voorloper van deze laptop, welke er overigens helemaal hetzelfde uit ziet. De VN7-571G-55ZG, met een iets lagere CPU (i5-5200U) en een 128GB SSD + 1TB HDD.

Het is een prima laptop, inderdaad. Ik gebruik hem dan niet voor games, maar vooral voor (web-)development en (-)design doeleinden en dat gaat uitstekend. Het grootste minpunt zou ik de uitbreidbaarheid noemen. Ik heb een upgrade uitgevoerd naar 16GB en het was een helse klus om de laptop uit elkaar te schroeven, daarnaast moest ik specifiek naar Acer e-mailen om een handleiding te bemachtigen, waarin (in IKEA-stijl) de te volgen stappen in stonden omschreven. Vreemd dat deze niet 'gewoon' te downloaden is in de support-sectie.

Veel plezier ermee!

[Reactie gewijzigd door Dan0sz op 4 januari 2016 16:28]

Ik heb een aantal vragen over deze laptop en ik zou het erg op prijs stellen als je deze zou kunnen beantwoorden.

In de specificaties op Tweakers staat dat de ethernet port maar 100Mbit/s is, is dit echt zo? Het lijkt mij raar dat een laptop zoals deze geen gigabit ethernet heeft.

Hoelang gaat de accu mee bij normaal gebruik?

Wordt het toetsenbord erg warm tijdens het gamen?

Groetjes,

Rick