Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS, 500GB Review

VonFoX 18 juni 2009, 1.863 views

Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS, 500GB

Pluspunten

• De snelheid, capaciteit, en lage warmte en geluidsproductie zijn goed

Minpunten

• Ik kan ze nog niet verzinnen

Ik heb meer dan 1 jaar op deze schijf gewacht, en vorige week was hij dan ineens beschikbaar! Meteen besteld, en vrijdag ingebouwd :)

Dit is de eerste 7200 toeren 500 gig 2.5" schijf die er is, en de prestaties zijn goed! Windows installeren (7 en Vista) ging goed, en snel. De schijf draait nu een paar dagen, en de extra capaciteit (ik had 160 gig) is erg fijn!

Verder weinig bijzonders te melden, de schijf doet zijn werk snel en goed, je hoort hem niet, mijn laptop wordt ook niet warmer dan met de oude schijf. Veel files kopieren gaat merkbaar sneller (door de 7200 toeren).

Inmiddels heeft Tom's Hardware de schijf ook gereviewed:

Quote: the Momentus 7200.4 remains the fastest notebook drive available today.

Enige nadeel is de iets hogere power consumptie.

• Asus A7SV
  • Windows 7

Heb jij ook een Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS, 500GB?

Dit is niet echt een goede review. Geef bijv. eens de de snelheden van de harde schijf. en post wat plaatjes van HD tune. Je kunt ook nog eens een vergelijking maken met je oude hard disk mbt. opstart tijd en access time.
Goede tip. Dat volgt dus nog :)