Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus N550JK-CN101H Review

celissNewbie 1 januari 2016, laatste update op 1 januari 2016, 166 views

Asus N550JK-CN101H

Een werkpaard met een paar (sterke) minpunten.

Pluspunten

• Goede specs
  • Goed geluid (voor laptopspeakers)

Minpunten

• Afschuwelijke bouwkwaliteit
  • Backlit toetsenbord is waardeloos
  • Adapter idioot groot en kabel idioot kort

Ben best tevreden van deze laptop, indien je kijkt naar specs/prijs is het een goede deal. Heb het nog maar weinig keren meegemaakt dat hij moeite had met de programma's die ik draai en dat zijn toch wel graphische programma's zoals blender, adobe, resolume, ...
Daarnaast zijn er wel een paar zaken die mij onnoemelijk storen:

- De oplader is een baksteen waar ik volgens mij beesten tot 25kg mee kan doodgooien en heeft daarnaast een absurd korte kabel.

- de bouwkwaliteit is niet goed. Mijn audio poort is nu voor de tweede keer kapot gegaan, hetgeen betekent dat die voor minstens een maand op visite moet bij het Asus herstelcentrum. Mijn scherm zit sinds kort ook een stuk losser, iets dat ik verkies niet naderbij te inspecteren uit vrees om iets heel kut te ontdekken.

- Een backlit toetsenbord is een deugd, zoals iedereen weet die ooit een mac in zijn handen heeft gehad, maar dan moet je die toetsen dus wel niet zilverkleurig maken. Als je de verlichting aanzet wordt het contrast tussen letter (eerst zwart, indien verlicht zilverkleurig) en toets (zilverkleurig) dus gereduceerd tot onleesbaar. Duidelijk niet over nagedacht.

Conclusie: een werkpaard waar je al stevig wat naar kunt gooien voor het begint te zweten, maar met een paar mindere kantjes.

Heb jij ook een Asus N550JK-CN101H?