Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

Qpad MK-85 Review

Stefan de Bokx 31 december 2015, laatste update op 5 januari 2016, 169 views

Qpad MK-85

Als je ook de mechanische wereld in wilt stappen en wilt beginnen met red of black switches voor een lage prijs, is dit misschien hét toetsenbord voor jou. UPDATE! Veel mensen hebben problemen met flikkeren in de backlight, het lijkt bij iedereen te gebeuren, ik na een maand al :/

Pluspunten

• Heerlijk soort rubberlaagje over het hele toetsenbord
  • Goed leesbaar lettertype en mooie verlichting
  • De Cherry MX Red switches zijn heerlijk met een snelle response
  • Profielen en Windows key kan uit worden geschakeld
  • Comfortabele polssteun
  • 2x USB passthrough
  • Goede kwaliteit sleeved bekabeling
  • Headphone/Microphone passthrough

Minpunten

• Beetje ongregelmatig verlicht
  • Niet perfecte software

Ik kreeg de Qpad binnen in een keurig doosje met zacht closed-cell-foam zodat je zeker weet dat het niet kapot gaat. Meegeleverd zijn manuals en vier (voor wat voor reden dan ook) oranje toetsjes met key remover. Eenmaal aangesloten aan mijn laptop, driver installeren was even lastig en daarna gingen eindelijk de lichtjes aan. Een mooi rode gloed, gaat niet super fel maar wel erg dim als je dat wilt.
Typen
Typen is een geweldig. Een rubberlaagje maakt dit toetsenbord geweldig comfortabel en de toetsen zoals iedereen ze kennen registreren al na een klein duwtje geven. Het toetsenbord blijft ook goed liggen ondanks dat er geen rubber op de uitklapbare voetjes zitten. De meegeleverde oranje toetsen hebben een fijn ander gevoel, maar op mijn toetsenbord bleven zitten en gewoon wiebelden en eraf vielen. Ze pasten ook nier erg bij de verlichting maar wat doe je eraan.
Het is een mooi toetsenbord voor een goede prijs. Past goed bij mijn gaming setup later naast mijn Cyborg R.A.T. 5

Heb jij ook een Qpad MK-85?