Specificaties 17,3" (1920x1080 IPS), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer X7843 Review

Rambie 31 december 2015, laatste update op 31 december 2015, 2.935 views

Medion Erazer X7843

Na 3 jaar perfect dienst te hebben gedaan vond ik dat mijn Medion Erazer x7821 toe was aan vervanging. Omdat ik altijd zeer tevreden ben geweest over de Medion was mijn keuze voor de x7843 snel gemaakt.

Pluspunten

• 980m geeft hoge game prestaties
  • Start snel op door de ssd
  • Ziet er strak uit
  • Maakt weinig lawaai

Minpunten

• Geluid van speakers is minder goed dan mijn oude laptop

De laptop ziet er strak uit, hij is een stuk dunner dan de x7821 en voelt ook lichter aan.
Aangezien mijn laptop dienst doet als desktop vervanger en ik niet van plan ben om hem veel mee te slepen is het gewicht voor mij niet erg belangrijk.

Er wordt weinig bloatware meegeleverd en dat is voor mij een groot pluspunt.

De laptop start snel op en maakt weinig lawaai.
Games zoals Diablo 3, HOTS en Guildwars 2 kan ik prima op de hoogste instellingen spelen. Tijdens het spelen van de games wordt de fanspeed automatisch aangepast. Hij maakt dan iets meer lawaai maar dat is voor mij niet storend.

3dmark draait hij soepel, bij de afbeeldingen staat een screenshot van de resultaten.

Het beeldscherm is scherp en en prettig om naar te kijken.

De bouwkwaliteit maakt een solide indruk en ook het feit dat het toetsenbord is verlicht is zeer prettig. Het toetsenbord typt prettig en is voor mijn gevoel logisch ingedeeld.

Ik heb de laptop nu 2 dagen in gebruik en moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over mijn aankoop. Ik kan hem dan ook eenieder aanraden die een highend laptop wilt voor een scherpe prijs.

Als enige minpunt tot nu toe vind ik de geluidskwaliteit van de onkyo speakers tegenvallen. Ik had hier meer van verwacht. Het klinkt erg vlak en er lijkt weinig bas in te zitten. Dit kan ook nog te maken hebben met de instellingen, hier moet ik nog eens naar kijken.

Heb jij ook een Medion Erazer X7843?

Fijn dat ik eindelijk eens een review lees over de Erazer laptops. Tnx.

Zit zelf ook aan een Erazer te denken of een MSI. Voorkeur blijft uitgaan naar deze of de X7841. Ik denk dat die laatste met een 970M voor mij voldoende is voor Company of Heroes 2, Total War games en Civ5. Snelle shooters speel ik sowieso niet meer. Daarnaast wil ik hem grbruiken als vervanger voor mijn MBP voor het geven van presentaties. Het gewicht is daarmee geen pluspunt maar dat neem ik op de koop toe.

Een paar vragen nog: hoe is de trackpad? "Klikt" hij fijn, is hij goed responsief? Hoe zit het met de warmteproductie? Wordt hij erg warm bij zware belasting? Dit aangezien ik de TW games misschien wel op de bank wil spelen met laptop op schoot.

Alvast bedankt!
Ik gebruik de trackpad eigenlijk zelf nooit.. gebruik meestal gewoon een muis omdat ik dat prettig vindt en omdat hij op een bureau staat. Heb net wel even geprobeerd maar voor mijn gevoel werkt dit allemaal prima. Met betrekking tot de warmte kan ik zeggen dat hij bij intensief gebruik niet heel erg warm wordt. Ik heb hem dan echter wel op een verhoging staat (laptop koeler) zodat hij goed kan koelen. Ik kan me echter voorstellen dat als hij tijdens het gamen op je schoot staat, hij toch wel erg warm kan worden omdat de koeling dan niet optimaal zijn werk kan doen. Dit zal echter voor iedere laptop gelden die je intensief gebruikt.

Hoop je hier voldoende te hebben geholpen.
Hey
Ik heb nog een paar vraagjes voor je als je die zou willen beantwoorden zal ik je zeer dankbaar zijn!
Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de laptop? en dan vooral het scherm zit er veel flex in?
blijft die stabiel als bijv. je tafel iets beweegt? of is het net een frikandel?
en verder presteert die nog naar behoren?
Ik ben na een jaar gebruik nog steeds erg tevreden over deze laptop, geen problemen met overheating, gpu blijft netjes rond de 60 graden en games lopen zeer vloeiend! De bouwkwaliteit is naar mijn mening stevig en ik heb geen klachten over het scherm. Mocht ik een nieuwe laptop kopen dan zal ik zeker weer bij medion uitkomen.
dan ga ik er ook een halen :*)
ik heb namelijk een redelijk sterke laptop nodig voor games en cad programmas denk dat ik met deze laptop goed uit de voeten kan komen :D
en de kwaliteit van het scherm zelf als je een film kijkt of iets?
Is de kwaliteit erg goed? ik ben nu een macbook pro gewent maar dat zal het zeker niet worden op deze kwa beeld kwaliteit.

[Reactie gewijzigd door theodt op 20 februari 2017 14:44]

Ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben over het scherm van de laptop. Hij is in ieder geval een stuk beter dan mijn vorige Medion Erazer uit de vorige serie. De vergelijking met een macbook kan ik helaas niet maken daar ik deze nooit in mijn bezit heb gehad.
Is geluidskwaliteit van de speakers redelijk, of gewoon slecht? Ik ben gewend aan speakers van een lenovo z710, en die is goed genoeg. Is het volume redelijk?
Jazeker! Maakt mijn keuze alweer iets makkelijker en de Erazer staat toch nog steeds op nummer een voor mij. Bedankt! :)
Really bad experience with Medion and the x7843.
My purchase was made by Mediamarkt and I had my unit replaced for free 4 times for defects in the ips panels. 2 times for dust speckles and dark spots between the screen lamination, 1 for dead pixels and 1 for a screen with a yellow tint on half of it. 2 of these units have also been sent to repair in order to have the screen replaced, but for some reason for both of the units sent to repair this was not possible.
Haven't been able to get a whatsoever explanation from the authorized Medion repair center, despite the multiple tries to contact them. My only option ultimately has been to be refunded in order to purchase a new notebook that definitely won't be Medion.
Not considering the really bad experience with the screen I was otherwise satisfied with the build quality (clevo barebone) and performances, especially of the 980m 8gb.