Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-55CR850E Zwart Review

Hieronimus78 30 december 2015, 499 views

Panasonic Viera TX-55CR850E Zwart

Als ik op deze televisie naar een serie kijk in HD kwaliteit lijkt het alsof elke scene een high res foto is. Deze Viera 55 inch geeft een prachtig beeld, heeft fijne bediening en prima geluid.

Pluspunten

• beeld alsof je naar een foto kijkt
  • fijne, intuitive bediening

Minpunten

• soms een storing met het internet

Voordat ik deze televisie in mijn bezit had, keek ik naar een televisie van een ander merk en alhoewel dat ook prima was, is de beeldkwaliteit van de Viera echt een flinke stap beter. Dat merkten we bijvoorbeeld heel goed toen we via HBO en Netflix naar HD series keken: je kan de neusharen van de acteurs tellen... Mijn dochter is helemaal maf van Frozen en een kindertekenfilm is op deze tv ook echt een geweldige beleving.

Een prettige ervaring bij deze televisie is de intuitive bediening en de prettige manier van schakelen tussen de verschillende menus. De afstandsbediening is duidelijk. Er zit een knop voor tv op waarmee we naar UPC schakelen en een aparte knop 'Netflix' om, je raadt het al, direct naar Netflix te gaan. Ook het thuismenu is overzichtelijk en instellingen zoals de internetverbinding zijn ook snel te vinden.

Wat ik een minpuntje vindt is dat ik af en toe storing heb met mijn internet. Wellicht komt dat doordat mijn internet via het stroomnetwerk van de meterkast naar de woonkamer gaat en dat niet 100% stabiel is.

Geluid is prima. Ik ga nog wel een soundbar aanschaffen omdat het verschil met die kwaliteit en de tv groot is en de kijkervaring er veel rijker van wordt. Niettemin is het geluid in vergelijking met mijn vorige televisie levensgroot.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-55CR850E Zwart?