Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon SHARK ZONE M51+ Review

dolaf 30 december 2015, laatste update op 12 januari 2016, 100 views

Sharkoon SHARK ZONE M51+

Ligt fijn in de hand, veel "snelknoppen", ingevlochten kabel. Meegeleverde bungee hub is overbodig en heb je niks aan. Comparitmentje met gewichtjes beetje moeilijk bereikbaar.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Kleurtjes
  • 4 dpi snel-instellingen
  • Mooie doos

Minpunten

• Bungee hub, je wint maar 2 usb-poorten
  • Weinig kleurmogelijkheden
  • Bereikbaarheid gewichtjes compartiment.

Sharkoon SHARK ZONE M51+

In de doos.
De verpakking
De doos is uiteraard in de typische kleuren van Sharkoon, zwart met geel, de muis en de bungee zijn netjes verpakt en worden mooi gepresenteerd. Het bijzondere aan deze verpakking is, is dat aan de voorkant een 'klep' kan worden geopend om zo direct de muis en bungee te zien. Deze klep wordt dicht gehuiden door twee magneetjes aan de linker- en rechterzijde. Aan de binnenkant van deze klep worden alle features van het geheel mooi gepresenteerd. In de doos wordt, zoals altijd, een deurhanger meegeleverd waarop staat: "Game Over, come in." en aan de andere zijde: "Do Not Disturb, Gaming In Progress". Daarnaast zit er een klein zakje in om de muis in te doen. Als laatste zit er nog een klein cd'tje in met software en drivers en de gebruiksaanwijzing.
Muis
De muis zelf is zeer netjes verpakt, geen bewegingsruimte en de kabel is er mooi onder weggewerkt. Het was voor mij nogal een gepuzzel om de muis uit de verpakking te krijgen, maar na even denken was het voor mij toch duidelijk dat de doos ook aan beide zijdes open kon worden gemaakt.
USB-Hub
Ook de Bungee Hub is goed verpakt. De twee USB-kabeltjes zitten samen met het rubberen muiskabelsteuntje in een doosje. Behalve het feit dat er bij mijn Bungee n van de USB-poorten lichtelijk was beschadigd, heb ik er niets op aan te merken.
De Muis
Specs
Afb. 1: Specificaties
De specificaties zien er allemaal prima uit, echter, de 11 programeerbare knoppen (ik ben niet echt thuis in de muizenwereld) zijn er niet daadwerkelijk 11. Hier vallen namelijk ook Scrollwiel omhoog en omlaag en de DPI-switch.
Features
Er is niet veel bijzonders aan deze muis, er is namelijk de mogelijkheid om de gewichtjes te verwisselen, de DPI aan te passen zonder in de software te hoeven duiken en een gekleurd lichtje. Hier moet ik wel bij melden dat de DPI-indicator altijd geel-groen zal blijven, deze verandert niet mee met de kleur van het lampje op de achterkant. Als laatste zijn er nog de twee knoppen links en rechts, deze kunnen naar voorkeur ingesteld worden door middel van de software. Standaard staan deze ingesteld op dubbelklik (links) en de kleur van het lichtje aanpassen (rechts).
Gebruik
Tot nu toe is mijn ervaring met deze muis zeer positief. De muis ligt uitermate prettig in de hand en de rubberen ribbeltjes aan de zijkanten storen ook niet. De terug- en vooruitknoppen daarentegen zitten af en toe een beetje in de weg, vooral wanneer ik mijn hand van het toetsenbord naar de muis beweeg na het typen. Vooral de gele gevlochten kabel ziet er goed uit en voldoet aan het kleurenschema van Sharkoon, echter is het persoonlijk of je het goed vindt passen bij je set-up. De kleuren van het LED-lampje achterop zijn helaas niet volledig nauwkeurig, wit doet mij namelijk meer denken aan ijskoud blauw en geel neigt meer naar groen. Zwart betekent gewoon uit.
Software
De meegeleverde software is handig, maar diep van binnen probeer je het eigenlijk zo min mogelijk te gebruiken omdat het ronduit spuuglelijk is. Ja, echt lelijk. De ontwikkelaars hebben geprobeerd om er iets ruigs en stoers van te maken, maar achteraf is het gewoon een waardeloos .exe bestandje. Het prettige is wel dat je er de kleuren mee kan instellen. De kleuren worden dan helaas ook niet bepaald door die prettige RGB-sliders, maar een aantal presets zoals groen, blauw, rood e.d..
De dropdown-menuutjes voor het button-binding negeren het einde van je scherm compleet en gaan daar dwars doorheen, De kans bestaat dus dat je het hele programmaatje vaak moet gaan verplaatsen. Het programma heeft geen kruisje of minimaliseer knop rechtsbovenin, dus het afsluiten gaat via de OK-knop.
Afb. 2: Beginscherm van de software
Afb. 3: Instellen kleuren.
Bungee Hub
Hier ga ik niet te diep op in, dit ding is namelijk compleet niet nodig en hier schiet je vrij weinig mee op. De Bungee Hub wordt namelijk weggezet als een USB-hub, echter biedt deze USB-hub vier poorten. Erg mooi, lijkt het. Om de USB-hub te kunnen gebruiken heb je sowieso al een van je poorten nodig, om dan ook nog eens je hub te kunnen voorzien van stroom heb je ng een USB-poort nodig. En dat alles ondersteunt slechts USB 2.0. Goed idee, slechte uitvoering. Dit dingetje heeft daarentegen ook nog positieve punten, namelijk het feit dat er een adhesief onderkantje aan zit, dit zorgt ervoor dat de hub vrij steady staat, als je hem al gebruikt. Ook hier zit een leuk (slechts in gele kleur) lichtje op.
Deze muis is alles behalve een slechte aankoop, de muis ligt namelijk prettig in de hand en ziet er ook nog eens goed uit. De Bungee Hub is compleet onnodig en biedt niks extra's. De software is een puur gedrocht en doet me denken aan Medusa.

Heb jij ook een Sharkoon SHARK ZONE M51+?