Bose SoundLink Mini II Zwart Review

hans.geurtsen 30 december 2015, 587 views

Bose SoundLink Mini II Zwart

Fantastische opvolger van de al zo fantastische SoundLink Mini I

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Formaat - zeer portable!
  • Lange accuduur
  • Oplaadbaar via USB
  • Fraai uiterlijk

Minpunten

• Geen enkel!

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Nadat de SoundLink Mini (I) naar zoonlief is gegaan, gisteren de SoundLink Mini II aangeschaft. Het feit dat ik na de I de II heb aangeschaft zonder überhaupt gekeken te hebben na alternatieven, zegt denk ik wel genoeg. Na mijn eerste ervaring met deze kleine GROTE Bose, voor mij geen ander meer. Thuis heb ik nog een (veel grotere) Samsung Multiroom M5 staan en mijn dochter gebruikt de JBL Charge. Beiden komen niet eens in de buurt van deze Bose, hoewel geluid natuurlijk een kwestie van smaak is. Ik gebruik de Bose altijd op mijn werk en natuurlijk in hotelkamers, in de caravan of waar ik dan ook maar onderweg ben. Vooral op mijn werk krijg ik vaak verbaasde blikken: komt dát geluid uit dát kleine ding...? En dan is de II nog eens verbeterd. Vooral het feit dat je hem met een standaard USB kabeltje kunt laden, gaf voor mij de doorslag mijn oude voor een zacht prijsje aan mijn zoon te gunnen en zelf deze nieuwe te kopen.

Mocht je deze luidspreker in een (grote) winkel gaan beluisteren, hou er dan rekening mee dat hij niet zo goed klinkt als thuis of in een andere kleinere ruimte. Deze luidspreker presteert optimaal in een kleinere ruimte, bijv. een werkkamer, hotelkamer of caravan. Zeker wanneer je hem een stukje van een muur of ander reflecterende wand zet. Je krijgt dan een heerlijke vette bas en mooi helder geluid wat eigenlijk gewoon niet kan uit zo'n klein ding!

In de beoordeling, zul je zien dat ik zelfs de prijs als 'Uitstekend' heb beoordeeld. Ik weet dat veel mensen de prijs te hoog vinden. Maar ik meen het echt: vergeleken bij alle troep die je voor wat minder geld kunt kopen, is deze luidspreker zijn prijs in Euro's dubbel en dwars waard. Zelfs wanneer Bose er ¤ 300 voor zou vragen, zou ik het er nog voor over hebben. Zó goed is deze luidspreker!

Heb jij ook een Bose SoundLink Mini II Zwart?