Specificaties router, 3x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router Review

cyspoz 30 december 2015, 719 views

Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router

Ik was opzoek naar een nieuwe router die een Site-to-Site VPN verbinding kan leggen ter vervanging van de huidige Forefront TMG Site-to-Site VPN. De Ubiquiti EdgeRouter Lite 3 doet dit zeer goed.

Pluspunten

• Performance VPN
  • Features
  • GUI
  • CLI

Minpunten

• Documentatie
  • Externe voeding

Beheerbaarheid Score: 5
Steeds meer instelmogelijkheden zijn beschikbaar in de GUI waardoor ik initieel weinig CLI heb hoeven doen. Uiteindelijk wil je toch het onderste uit de kan halen en ga je ook met de CLI aan de gang om bijvoorbeeld je Dynamic DNS updates over HTTPS te laten lopen. Iets wat momenteel nog niet via de GUI ingesteld kan worden.

Ik had reeds performance testen gezien en ben zeer tevreden. Mijn IPSec Site-to-Site VPN gebruikt SHA1 en AES128. Ik haal daarbij snelheden van 8-9 MBytes per seconde. Daarbij loop ik redelijk tegen het maximum van de verbinding aan die maar een upload van 100Mbit heeft. Daarbij is de CPU wel redelijk belast dus dit zit ook in de buurt van de max van deze router. Mooi in balans dus en dat voor ronde de 100,-

Heb jij ook een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router?