Specificaties 27" @ 2560x1440 (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart Review

Doughty 29 december 2015, 1.380 views

Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart

Gebruik: - Desktop PC met GTX 960 via mDP 1.2 - Xbox One via HMDI - PS4 via HDMI Mijn referenties: - Sony FHD LED TV 42W605b (Game tv, gekalibreerd) - Samsung UHD TV 48JU7500L (Film tv, gekalibreerd) - Philips FHD monitor 273Elh (Werk monitor, bij deze dus vervangen)

Pluspunten

• IPS
  • 1440p
  • Geen input lag
  • Design
  • Matte scherm
  • Geen ghosting waar kunnen nemen bij zowel films als games
  • Toegevoegd kalibratie rapport
  • Kijkhoeken

Minpunten

• USB ports slecht toegankelijk
  • Lichte glow (Niets storend)
  • Geen DVI

Geen uitgebreide review, maar even mijn eerste indrukken van deze monitor.

Gebruik:

- PC met GTX 960 via mDP 1.2
- Xbox One via HMDI
- PS4 via HDMI

Mijn referenties:

- Sony FHD LED TV 42W605b (Game tv, gekalibreerd)
- Samsung UHD TV 48JU7500L (Film tv, gekalibreerd)
- Philips FHD monitor 273Elh (Werk monitor, bij deze dus vervangen)

Voor dagelijks gebruik is deze monitor super! Na de overstap van 1080p naar 1440p heb ik zoveel meer werkruimte. Het IPS paneel heeft een strakke, stabiele en ontzettend mooie weergave.

Voor gamen is deze monitor boven verwachtingen GOED! Ik ben zeer "gevoelig" voor input lag, of gewoon een zeikerd, maar deze monitor is nu al mijn favoriete game paneel boven mijn andere tv's/monitors. GEEN input lag, super strakke kleuren, vooral geen ghosting. En wat ook gezegd mag worden is dat de 1080p upscaling naar 1440p vanuit de Xbox One en PS4, vlekkeloos gaat! Dit had ik niet verwacht, want het voegt geen lag toe of artifacts etc.

Voor films is deze monitor ook heerlijk, maar die kijk ik op mijn tv.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel. Maar ik ben iig zeer tevreden met deze monitor. Daarbij wil ik ook nog melden dat ik wel geluk heb als ik de verhalen zo lees over IPS glow, backlight bleeding en uniformiteit. Want zelfs in het donker is het in zo'n kleine hoeveelheid aanwezig dat ik het alleen zie wanneer ik een zwart scherm aan zet en er op ga letten.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart?

Als gebruiker van twee U2715H's onderschrijf ik deze ervaringen geheel! Wel wordt de backlight bleeding naar verloop wat meer (na een jaar, afhankelijk van je brightness) en vind ik de 'touch'-knoppen voor het uitzetten en instellen van de monitor erg onhandig. Zo voel je niet wat je doet en laat ik de monitor regelmatig aanstaan, terwijl ik dacht hem al uit te hebben gezet... De witte indicatie LED zit dusdanig aan de onderkant, dat ik deze niet kan zien als ik sta. Een kleine onhandigheid die elke dag terugkomt... Verder is het als monitor absoluut top, elke dag weer minstens 8 uur!

Kleine opmerking: mocht je de monitor kopen voor de resolutie en prachtige kleuren. Overweeg dan de U2515H, deze is namelijk 2 inch kleiner, maar wel bijna 200 euro goedkoper... Tijd gewerkt met beide, het verschil merk je alleen als je weer achter de U2715H gaat zitten; deze is net iets groter, maar de 200 euro extra niet waard. Als ik dat geweten had...