Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Tado Smart Thermostat Review

Sharkoon 28 december 2015, 940 views

Tado Smart Thermostat

Behoorlijk hoorbaar relais voor aan/uit schakelen cv. Niet makkelijk te bedienen, slechte display. Installatie verliep opzich goed. Niks besparen eerder meer betalen voor je gasrekening.!

Pluspunten

• Ziet er leuk uit
  • Installatie op zich eenvoudig

Minpunten

• Relais hoor je bij aan/uit springen
  • Display
  • App niet echt handig om snel temperatuur of modus te selecteren.
  • Besparingsplan wat hun zeggen is behoorlijk ongeloofwaardig, maar nog ongeloofwaardiger als je ziet hoe de thermostaat werkt in de praktijk.

Kwaliteit Score: 2
Installeren van de bridge en thermostaat ging fout bij het activeren doormiddel van serie nummer. Ik heb het wel 8 keer opnieuw ingevoerd.. Steeds stond er Failed.

Na 3 uur, heb ik het weer geprobeerd, en toen werkte het wel. Zal wel een tijdelijke storing zijn geweest.

Installatie verloopt op zich wel eenvoudig.

Mijn eerste ervaring is dat het een tikkend relais heeft wanneer hij de cvketel een signaal geeft om aan/uit te schakelen. Dat deed mijn vorige Honeywell nooit.
Display staat nooit aan, je moet hem activeren door op de knop te drukken.

Hun besparingsvoordeel zie ik totaal niet. Je gaat juist meer geld uitgeven heb ik het idee. Want als ik in de buurt ben hoeft het niet te betekenen dat ik mijn huis warm wil hebben. Leuk, maar dat werkt niet echt

De smartphone app, dat is wel het belangrijkste voor mij. Die moet snel en eenvoudig zijn. Je kunt meerdere modussen aanmaken. Maar hoe je die dan met 1 druk kunt activeren heb ik niet kunnen vinden.

Je hebt ook Automatische modus en handmatig. Wat als je nou savonds terug komt van stappen en meteen wilt slapen.. tsja ehh dan kom je in een warm huis.. beetje zonde zou ik zeggen want zo bespaar ik niks!

Het display is eenvoudig, maar flikkert behoorlijk met soms velle ledjes..
Bediening valt te wensen over, snel even temperatuur aanpassen is er niet bij.

Ik kijk het nog een aantal dagen aan, maar ik denk dat ik hem binnen 30 dagen weer retour stuur.

Voor 249 euro vind ik het enorm veel geld!

Nest v3 zou het voor mij worden, maar die blijkt nogal kuren te hebben met openTherm. Nu heb ik dat nog niet maar in januari krijg ik een nieuwe ketel die dat wel heeft. Hoop dat de Nest binnenkort nog een update krijgt waardoor het wel werkt. Daarom had ik nu gekozen voor een Tado icm abonnement, zodat ik over een jaar nog eens kan beslissen.

Heb jij ook een Tado Smart Thermostat?

Nest v3 heeft overigens ook hoorbare relais, maar die zitten in een apart kastje (heatlink).

Als je de heatlink naast de ketel hangt zul je er wel geen last van hebben.
Maar had zelf de heatlink echter in een inbouwkast in de woonkamer gestopt (thermostaat bedrading loopt via die kast naar boven), en viel mij dus wel op.

Zelfs bij gebruik van Opentherm hoorde je schakelen. Maar wellicht is dat ook een foutje, dat in de toekomst softwarematig opgelost kan worden.

(inmiddels weer terug naar mijn oude iSense. Maar nog steeds geinteresseerd in iets moderners, dus houd de reviews van andere thermostaten in de gaten)

[Reactie gewijzigd door maxnl op 29 december 2015 02:26]

Okay bedankt voor de melding. Op zolder tikken geen probleem, zolang het maar niet in de woonkamer hoorbaar is. Klinkt zo ouderwets en goedkoop vind ik.

Ik heb inmiddels besloten de Tado terug te sturen. Ze focussen mij te erg op de besparing die je maakt. Terwijl dat ding nu meer staat te branden dan voorheen ik het handmatig deed.. En ik kan niet met die app overweg. Waardeloos.
Dan de Nest v3 maar en hopen dat er snel een update komt.
Ondertussen is onze app compleet veranderd en is het nu mogelijk om verschillende manuele sturingen toe te passen. (Timer, Until ended by user en Until next mode change).

Verder kunt u inderdaad door gebruik te maken van de extensiekit zorgen dat u geen klik meer hoort van het relais in uw woonkamer. (normaal gezien staat het relais ook uit bij het gebruik van een digitale sturing zoal OpenTherm).