Nefit ModuLine Easy Review

slelieveld 28 december 2015, 564 views

Nefit ModuLine Easy

Mooi uiterlijk maar doet niet wat het zegt, al meer dan 2 jaar niet. Er loopt volgens Nefit een "veldtest" om deze "problemen" op te lossen.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kan niet zelflerend stoken
  • Stookt vaak te lang door
  • Stookt vaak niet als er wel vraag is
  • Nefit weet van de problemen maar blijft wijzen naar updates
  • geen open API

Kwaliteit Score: 3
Nefit zegt:
Er hangen nu rond de 80000 Easy’s in Nederland en elke week komen er een 500 bij, en Buitenland loopt ook al erg snel, dus voor ons is het zeker belangrijk dat de ruimte temperatuur goed geregeld wordt.

Heb jij ook een Nefit ModuLine Easy?

Easy regelt perfect hoor, net zo goed als mijn oude thermostaat

als het zo zou zijn zoals jij zegt dan is dat toch prima dat ze er iets aan gaan doen en er een veldtest loopt.

jij hebt zeker vloerverwarming, en ja dan schiet de temperatuur door tot wel een volle graad
Ik zie dat je een thuisgebruiker bent.
Fijn dat je de moeite neemt om inhoudelijk in te gaan om iemands reactie. :/
Je fikt dit apparaat in een tweeregelige review tot de grond toe af, maar je geeft helemaal geen achtergrondinformatie. Misschien kun je je review iets uitbreiden zodat anderen ook snappen waarom je dit geen goed apparaat vindt? Je review wijkt immers ook nogal af van andere gebruikers, die wel de moeite nemen hun oordeel te onderbouwen.
Jammer dat je mijn review in 2 regels affikt
Ik herken de eerste drie minpunten niet. Mbt matige behandeling van douche timer en gebrek aan een open API herken ik de laatste twee punten wel.

Kun je aangeven hoe de Easy is ingesteld en wanneer hij niet stookt als hij het wel moet doen en andersom?
Heb je vloerverwarming als hoofdverwarming? Dan moet je het herkennen. Het is een bekend probleem en erkend door Nefit.

Uiteraard heb ik de verwarming in de zomer niet aan staan en hoop ik deze winter op verbetering.

Misschien is het nu wel opgelost.

Met betrekking tot je vraag, het maakt niet uit hoe hij ingesteld is. Als de ruimte temperatuur bereikt is, dan geeft hij dit gewoon aan. En ondanks dat blijft de ketel stoken en geeft de mefit dit ook aan. En vice versa. Overshoot is dus veel te hoog en erg lang (geen minuten maar tot uren).