Nefit ModuLine Easy Review

slelieveld 28 december 2015, 782 views

Nefit ModuLine Easy

Mooi uiterlijk maar doet niet wat het zegt, al meer dan 2 jaar niet. Er loopt volgens Nefit een "veldtest" om deze "problemen" op te lossen.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kan niet zelflerend stoken
  • Stookt vaak te lang door
  • Stookt vaak niet als er wel vraag is
  • Nefit weet van de problemen maar blijft wijzen naar updates
  • geen open API

Kwaliteit Score: 3
Nefit zegt:
Er hangen nu rond de 80000 Easy’s in Nederland en elke week komen er een 500 bij, en Buitenland loopt ook al erg snel, dus voor ons is het zeker belangrijk dat de ruimte temperatuur goed geregeld wordt.

Heb jij ook een Nefit ModuLine Easy?

Easy regelt perfect hoor, net zo goed als mijn oude thermostaat

als het zo zou zijn zoals jij zegt dan is dat toch prima dat ze er iets aan gaan doen en er een veldtest loopt.

jij hebt zeker vloerverwarming, en ja dan schiet de temperatuur door tot wel een volle graad
Ik zie dat je een thuisgebruiker bent.
Fijn dat je de moeite neemt om inhoudelijk in te gaan om iemands reactie. :/
Je fikt dit apparaat in een tweeregelige review tot de grond toe af, maar je geeft helemaal geen achtergrondinformatie. Misschien kun je je review iets uitbreiden zodat anderen ook snappen waarom je dit geen goed apparaat vindt? Je review wijkt immers ook nogal af van andere gebruikers, die wel de moeite nemen hun oordeel te onderbouwen.
Jammer dat je mijn review in 2 regels affikt
Ik herken de eerste drie minpunten niet. Mbt matige behandeling van douche timer en gebrek aan een open API herken ik de laatste twee punten wel.

Kun je aangeven hoe de Easy is ingesteld en wanneer hij niet stookt als hij het wel moet doen en andersom?
Heb je vloerverwarming als hoofdverwarming? Dan moet je het herkennen. Het is een bekend probleem en erkend door Nefit.

Uiteraard heb ik de verwarming in de zomer niet aan staan en hoop ik deze winter op verbetering.

Misschien is het nu wel opgelost.

Met betrekking tot je vraag, het maakt niet uit hoe hij ingesteld is. Als de ruimte temperatuur bereikt is, dan geeft hij dit gewoon aan. En ondanks dat blijft de ketel stoken en geeft de mefit dit ook aan. En vice versa. Overshoot is dus veel te hoog en erg lang (geen minuten maar tot uren).
Wij hebben een Nefit Ecomline ketel. Heb de Easy aangesloten met de module. Werkt allemaal perfect. Overigens ook de app. Maar we hebben vloerverwarming en daar kan de thermostaat inderdaad helemaal niet mee omgaan. Ook wij hebben een temperatuur die veel te grote slagen maakt. We hebben de temperatuur inge steld op 20,5 graden. De werkelijke temperatuur loopt van 19,9 tot 21,2 graden. Dat is een veel te grote uitslag. Als de thermostaat bij voorbeeld 20,8 graden aangeeft houdt ie de ketel nóg in bedrijf. En hij laat de temperatuur teruglopen tot 20,1 voordat hij de ketel weer aan zet. Gevolg: sterk wisselende vloertemperatuur. En dus ook wisselende temperatuur in de ruimte. Bij oudere typen thermostaten kon je aangeven of je vloerverwarming had. De thermostaat hield hier rekening mee. Ik heb het al eens geprobeerd met weersafhankelijk regelen omdat je daar wel vloerverwarming kunt instellen, maar dan wordt het nog erger. We hebben inmiddels met een hoger gasverbruik de thermostaat al meerdere keren betaald. Het lijkt erop dat de functionaliteit met app en eenvoudig instellen het hebben gewonnen van de regelnaukeurigheid en optimale technische instellingen. Jammer.