Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUK7100 Zwart Review

MDykstra 27 december 2015, laatste update op 27 december 2015, 1.257 views

Philips 55PUK7100 Zwart

Ik was al enige tijd opzoek naar een 55 inch UHD tv. Mijn keuze is uiteindelijk de Philips geworden. ik ben niet positief over deze TV. Last van backlight bleeding en dit is storend, veel tijd om de instellingen goed te krijgen. geluid is slecht maar dat is bekend.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit ombouw
  • Android
  • Meegeleverde 3D brillen

Minpunten

• Backlight bleeding
  • Juiste instelling kost veel tijd
  • Geluid

Inbrandgevoeligheid Score: 3
ZIe foto voor de backlight bleeding rechts onder

Heb jij ook een Philips 55PUK7100 Zwart?

Dank voor je moeite. Heb je wellicht ook nog iets te melden over het menu, apps, gebruik met CI+ of niet , kunnen opnemen met externe schijf, streamen van beeld vanaf de PC...?
Zou je ook iets kunnen vertellen over de snelheid? Gaat het veranderen van kanaal snel en is de Android interface ook snel of traag?
CI module gebruik ik niet, ik gebruik de tuner Ziggo. Daar kan ik niet veel over melden. De menu's zijn prima, TV reageerd prima. De AB heeft ook een qwerty toetsenbord, kan handig zijn al moet je de knopen stevig indrukken. Opname kan ik niets over melden nog niet gebruikt.
Op de Philips website zelf lees je ook zeer negatieve reviews van de Philips smart televisies. Een merk om geheid over te slaan dus. Het menu schijnt in 720P te zijn en als je dus Netflix 4K zou willen kijken dan blijft dat 720P. Wat een faal van Philips zeg.
Beeld is prima maar het functioneren van de software is bij mij een drama.
Hij loopt regelmatig(soms meerdere keren per dag vast), dan moet je de stekker eruit halen en wachten tot hij herstart is. (mis je de eerst 5 minuten van het journaal)

Ik heb net contact opgenomen met Philips, ik ben benieuwd naar hun reactie.