1 review

Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic - Reviews

Specificaties Radiogestuurde muis en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic Review

-Apanatshka 27 december 2015, 557 views

Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic

Goede kwaliteit. Goedkoop voor een ergonomische muis direct van het merk (voor $20 op amazon gekocht). Scrolwiel is wat zwaar. Daaraan merk je dan ook dat je de muis moet vasthouden met je duim.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Licht

Minpunten

• Zware middelmuisknop
  • Moet met de duim vastgehouden worden

Ik heb deze muis voor $20 besteld, een spotprijs voor een ergonomische muis van een merk. Ik had al goede ervaring met een andere verticale muis. Tip: betaal niet meer dan $25, je kan een merkmuis meestal direct bij de Chinese fabrikant bestellen

Mocht je geen ervaring hebben met verticale muizen, ik kan ze zeker aanraden! Ik had lichte RSI klachten in mijn pols en die zijn verdwenen na een paar weken met een verticale muis werken. (In het begin leek het gek genoeg erger te worden, maar dat was denk ik een wen periode, of toen gebruikte ik de muis nog verkeerd. ) Ik vond het wennen aan een verticale muis erg makkelijk. Je beweegt je arm hetzelfde, gebruikt dezelfde vingers, alleen je onderarm is anders gedraaid. Een stuk eenvoudiger overschakelen dan een trackball. En prima om mee te gamen ;)

Opvallend vond ik dat deze muis erg goed past in mijn hand. Ik heb een groter dan gemiddelde hand (> 200 mm lengte) en relatief lange vingers, dus de meeste verticale muizen zijn mij te klein. Maar deze is bijna perfect voor mijn (had nog wel groter gemogen). Ik vermoed dat de muis ook prima is voor mensen met een normalere handafmeting, maar voor kleine handen is deze misschien te groot.

De draadloze USB dongle is lekker klein en heeft een vakje in de muis. Dat samen met het lichte gewicht maakt deze muis ideaal als laptop muis om mee te nemen.

Ik maak geen gebruik van de duimknoppen en de DPI switch, maar die zijn ook functioneel.

Een scrolwiel op een verticale muis vind ik niet erg ergonomisch dus ik gebruik de middelmuisknop en muisbeweging voor scrollen. Bij andere muizen (ook sommige verticale) kan je de muis stilhouden door je hand erop te rusten of ietwat naar beneden te duwen. Dat kan niet echt met deze muis, dus dat is wel even wennen. Vooral omdat de middelmuisknop veel zwaarder is dan de gewone muisknoppen. Maar ik raakte er persoonlijk snel aan gewend en heb geen last van mijn duim, ook niet met langdurig gebruik.

Heb jij ook een Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic?

Ben ook wat naar andere muizen aan het kijken. Hoe bevalt ie nu paar jaar later, of ben je weer naar wat anders overgestapt?
Ik gebruik deze muis nog elke dag. Ik blijf mijn andere verticale muis fijner vinden, degene waar ik met mijn hand op kan leunen, ipv met mijn duim vast te moeten houden. Maar ook de Anker muis gebruik ik elke dag zonder problemen, en hij is licht en klein, dus makkelijk mee te nemen als ik ergens heen ga.
Heb die Anker besteld (gisteren). Als het wat is zal ik ook nog eens naar je alternatief kijken. Ziet er goed uit. Wist van het bestaan van deze muizen niet af maar heb ook wat pols irritaties, dus is zien of dit gaat helpen.

edit: Die andere ook maar gelijk besteld. Voor 15,= kan ik 'm niet laten liggen ;). Heb hier 2 PC's staan dus komt altijd van pas.

[Reactie gewijzigd door gas0line op 21 mei 2018 14:03]

Zijn ze al binnen? Bevallen ze een beetje?
Die Anker (Perixx 713 volgens mij) bevalt wel goed, alleen beetje licht. Die andere is groter en pak je net anders, heb ik op mijn 2e PC gezet. Is ff wennen maar werkt goed. Maar met die Delux M618XU vind ik snel+precies cursor plaatsen nog ff wennen. Alleen vooruit/achteruit knoppen vind ik niet makkelijk aanklikbaar.

Gebruik als ik echt snel en door moet werken nog mijn MX Master omdat ik die gewend ben, met die Perixx ernaast. Vooral Links/Rechts klikken is ff wennen, ben je orientatie oid kwijt dus moet soms nadenken welke vinger ik moet gebruiken vreemd genoeg ;)

Maar al met al, ga tijdje mee door en dan op zoek naar de ultieme muis. Maar op zich blij mee. En ondertussen ook ontdekt dat je beter smaller toetsenbord zou gebruiken (zonder numpad e.d.) omdat je de muis dan meer voor je gebruikt ipv naast je. Schijnt ook beter te zijn. Nu nog fijn toetsenbordje vinden. Maar stop nu even, heb teveel toetsenborden al gekocht laatste halfjaar :D

[Reactie gewijzigd door gas0line op 9 juni 2018 22:02]

Mooi om te lezen en goeie tip van dat smalle toetsenbord. Gebruik toch nooit numpad en merk ook altijd dat de muis ver naar rechts staat door het lange toetsenbord.

Zal die eerste maar eens bestellen en kijken hoe hij het doet.

Veel succes nog met het vinden van je ideale muis en toetsenbord :)