Specificaties Radiogestuurde muis en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic Review

-Apanatshka 27 december 2015, 237 views

Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic

Goede kwaliteit. Goedkoop voor een ergonomische muis direct van het merk (voor $20 op amazon gekocht). Scrolwiel is wat zwaar. Daaraan merk je dan ook dat je de muis moet vasthouden met je duim.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Licht

Minpunten

• Zware middelmuisknop
  • Moet met de duim vastgehouden worden

Ik heb deze muis voor $20 besteld, een spotprijs voor een ergonomische muis van een merk. Ik had al goede ervaring met een andere verticale muis. Tip: betaal niet meer dan $25, je kan een merkmuis meestal direct bij de Chinese fabrikant bestellen

Mocht je geen ervaring hebben met verticale muizen, ik kan ze zeker aanraden! Ik had lichte RSI klachten in mijn pols en die zijn verdwenen na een paar weken met een verticale muis werken. (In het begin leek het gek genoeg erger te worden, maar dat was denk ik een wen periode, of toen gebruikte ik de muis nog verkeerd. ) Ik vond het wennen aan een verticale muis erg makkelijk. Je beweegt je arm hetzelfde, gebruikt dezelfde vingers, alleen je onderarm is anders gedraaid. Een stuk eenvoudiger overschakelen dan een trackball. En prima om mee te gamen ;)

Opvallend vond ik dat deze muis erg goed past in mijn hand. Ik heb een groter dan gemiddelde hand (> 200 mm lengte) en relatief lange vingers, dus de meeste verticale muizen zijn mij te klein. Maar deze is bijna perfect voor mijn (had nog wel groter gemogen). Ik vermoed dat de muis ook prima is voor mensen met een normalere handafmeting, maar voor kleine handen is deze misschien te groot.

De draadloze USB dongle is lekker klein en heeft een vakje in de muis. Dat samen met het lichte gewicht maakt deze muis ideaal als laptop muis om mee te nemen.

Ik maak geen gebruik van de duimknoppen en de DPI switch, maar die zijn ook functioneel.

Een scrolwiel op een verticale muis vind ik niet erg ergonomisch dus ik gebruik de middelmuisknop en muisbeweging voor scrollen. Bij andere muizen (ook sommige verticale) kan je de muis stilhouden door je hand erop te rusten of ietwat naar beneden te duwen. Dat kan niet echt met deze muis, dus dat is wel even wennen. Vooral omdat de middelmuisknop veel zwaarder is dan de gewone muisknoppen. Maar ik raakte er persoonlijk snel aan gewend en heb geen last van mijn duim, ook niet met langdurig gebruik.

Heb jij ook een Anker 2,4G Wireless Vertical Ergonomic?