Specificaties 27" @ 2560x1440 (IPS, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Swift PG279Q Zwart Review

Pimiboj 25 december 2015, laatste update op 25 december 2015, 1.883 views

Asus ROG Swift PG279Q Zwart

De Asus PQ279Q is een van de best monitoren te koop voor gamers. Dit door de 165Hz refresh rate, 1440p resolutie, en natuurlijk "the star off the show" Gsync ondersteuning.

Pluspunten

• 2560x1440 Resolutie
  • IPS paneel
  • 165Hz refresh rate
  • "maar" 4ms response time
  • Goed navigeerbare OSD
  • Goede bouwkwaliteit en dunne randen
  • Gsync
  • VESA mount

Minpunten

• IPS glow
  • Gamer look
  • Positie bediening

De Asus PQ279Q is een van de best monitoren te koop voor gamers. niet alleen is de maximale refresh rate van 165Hz een echt pluspunt ten opzichte van 60Hz, ook Gsync maakt het een enorm vloeiend beeld als je de 165Hz niet haalt. Verder is op een 27 inch scherm de resolutie van 2560x1440 echt een must. De voet van de monitor is afhankelijk van je smaak erg "gamer achtig" maar gelukkig kan je de rode LEDs wel uit zetten. Het paneel zelf is van goede kwaliteit, mijn scherm heeft haast geen backlight-bleed, maar heeft wel last van IPS glow. Er is, voor mij in ieder geval, wel echt een nadeel aan het design van deze monitor en dat is de knoppen die aan de zijkant zitten. Ik heb zelf 3 monitoren, en het bedienen van de erg overzichtelijk en logisch ingedeelde OSD is erg lastig met de joystick die op ongeveer 10 cm hoog zit vanaf de bodem. Dit is verder geen deal-breaker, omdat je de monitor eigenlijk maar een keer goed in hoeft te stellen. Door de dunnere randen T.O.V. de Acer XB270HU en het IPS scherm in plaats van het TN paneel van de PG278Q is dit echt mijn aanraden voor iemand die op zoek is naar een 144+Hz 1440P scherm.

Heb jij ook een Asus ROG Swift PG279Q Zwart?

Ik zit te twijfelen of ik nou moet wachten op een 24 inch ips 144/165 hz scherm of toch voor deze gaan.
27 inch vind ik toch aan de grote kant voor als pc monitor. Maar kan ook een kwestie van wennen zijn :D
Als de prijs geen groot probleem is zou ik zeker voor een 27inch gaan. Ik kom zelf van 2x 21,5 inch monitoren af en ik moet zeggen dat deze resolutie en grootte echt perfect is.
mooie monitor, pookje achterkant idd wel even wennen. helaas geen ultra/4k, maar verder top.