Specificaties 34" @ 3440x1440 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 34UC87C-B Zwart Review

CGPepper 31 december 2015, laatste update op 2 januari 2016, 1.015 views

LG 34UC87C-B Zwart

87C behoort tot de 2de generatie Ultra Wides en ondanks lage refresh rate (60Hz) en een belachelijk hoge prijs (799), zou ik het ongetwijfeld opnieuw kopen en aanraden.

Pluspunten

• Sexy en luxueus
  • Vervangt gemakkelijk 2 schermen
  • Werkt

Minpunten

• Maakt schermen onder 1440p IPS hideous
  • Curve is zeer indringend bij sommige toepassingen
  • Doet opscheppen bij vrienden en familie

Voor de langste tijd was ik aan het twijfelen tussen Dell U3415W en een goedkopere AOC U3477PQU. Maar na het lezen van enkele horror verhalen over Backlight Bleeding (alle merken) heb ik Ultra Wide's afgeschreven als "not yet". Helaas, door een overvloed aan fascinatie en nieuwsgierigheid, ben ik toch bezweken onder de druk van het kapitalistische consumentisme en gekozen voor 34UC87C, Als ik dan toch belachelijk veel geld zou uitgeven voor iets dat ik niet echt nodig heb, kan het op zijn minst een 2de generatie toestel zijn met sterke reviews.

Het scherm werd geleverd in een "compacte" doos inclusief het Display Port. Ik had geen technische problemen, alles was zeer consumentvriendelijk plug and play. Ik was nog steeds zeer ongerust over de backlight bleed van een curved IPS display en was paraat voor een mogelijke retour in het geval van een tegenvaller. De opluchting tijdens het oplichten van de pixels was ongelooflijk. Bij puur zwart krijg ik een lichte uitloop links van boven maar in alle eerlijkheid is het zo flauw dat ik het niet eens zou opmerken moest ik er niet naar zoeken.

Het scherm vervangde 2 1080p gaming displays. Na enkele minuten kon ik niet meer terug. Een van de twee fullHD monitors staat nog steeds naast mijn ultrawide maar om een of andere reden kan ik het simpelweg niet meer gebruiken. Doet mij denken aan een overstap van CRT naar een LCD scherm. Ik weet dat dit misschien zeer "snobby" klinkt, maar het is letterlijk pijnlijk om nog te kijken naar een 1080p LCD scherm. Ik wil mijn oude scherm nog steeds gebruiken, maar dat gaat gewoon niet.

Downgrade naar 60Hz en wel zeer opmerkelijk. Maar ik vrees dat het nog enkele generaties gaat duren voor wij een betaalbare HighRes UltraWide scherm gaan krijgen met 100Hz+ refresh rate en adaptive sync (met lage respons time). Als jij upgrade vanuit een full HD 120+ Hz gaming display, zou ik aanraden om toch te kiezen voor een betaalbare 90+Hz UltraWide met lagere resolutie.

Ik werk vaak met video editing, photoshop en 3ds max en wist zeer goed dat een curve voor een vervormd beeld zou zorgen. En dan zag is het..
Een timeline die van een naar de andere kant van het scherm loopt is niet enkel krom, maar is dikker, dunner, breder hoger, verder en dichter dan jij het zou verwachte. De eerste uren voelde het alsof ik een LSD pilleke heb ingeslikt op een reggae techno festival. Mijn ogen hadden geen idee hoe ze rechte lijnen moeste interpreteren. Ondertussen ben ik het al redelijk gewend, maar de "mixed feelings" bijven. Als jij veel video of 3d editing doet, zou ik toch aanraden om een niet kromme ultrawide te overwegen.

Spreadsheet en document editing daarentegen was nog nooit zo leuk geweest. . Als jij dagelijks met excel werkt kan ik mij geen betere scherm bedenken dan een curved high-res Ultrawide. Maar daar ga ik niet dieper op in, you have to see it to believe it.

Momenteel speel ik 2 spellen, Elite Dangerous en Rocket League. Beide zijn perfect voor een ultrawide. Kleuren, geuren, field of view, alles voelt exact correct aan.
Al zou het leuk zijn om een hogere refresh rate te hebben, ben ik zeer tevreden over het uiterlijk, functionaliteit, bouwkwaliteit en de performance van LG 34UC87C

Heb jij ook een LG 34UC87C-B Zwart?

Met welke GPU stuur je dit scherm aan? Ik zit met de 970gtx en vroeg me af of deze sterk genoegd zou zijn moest ik me zo'n scherm kopen..
Ik bebruik GTX 770.
Als retina Mac's op integrated intel GPU's kunnen werken, zou ik mij geen zorgen maken moest jij zelfs gtx 950 hebben
In April dit scherm gekocht en na enige tijd te werken met m'n 970GTX toch besloten om de 1080Gtx te kopen. De 970 kwam in vele games power te kort. In Battle field4 kwam ik slechts op 50fps op middel instellingen. Net iets te weinig om vlot een schooter te spelen. Zelfde instellingen met de 1080 kom ik op 130fps. en alles op Ultra kom ik op 80fps. Dat is toch net iets beter! Moest je oude 770gtx vervangen worden zou er toch een nieuwe wereld open gaan hoor :)