Specificaties Bedraad Qwerty met dome switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Shark Zone K20 Qwerty Review

dolaf 22 december 2015, laatste update op 26 maart 2016, 298 views

Sharkoon Shark Zone K20 Qwerty

Toen ik hem voor het eerst aansloot waren er wat probleempjes, maar na opnieuw in te pluggen was alles in orde. Heerlijk toetsenbord, wel even wennen. Windowstoets-lock optie is ideaal.

Pluspunten

• Win-lock toets
  • Drie verschillende kleuren LED
  • Fijn in gebruik
  • Materiaal

Minpunten

• Siliconen pads worden snel stoffig
  • Toetsen worden niet egaal verlicht

Sharkoon Shark Zone K20 (QWERTY)

De doos
Het geheel werd keurig op tijd afgeleverd zonder problemen. De doos ziet er fraai uit en voldoet aan het kleurenschema van Sharkoon, zwart met geel. Op de voorkant staat geen onzin en is lekker minimalistisch gehouden. Op alle kanten (m.u.v. de achterkant) staat met grote gele letters 'K20'. Op de achterkant worden alle features van het toetsenbord in verschillende talen weergegeven. Ook in de doos ziet alles er netjes uit, het toetsenbord wordt op zijn plaats gehouden door stevig maar zacht foam. Rechts daarvan licht het kabeltje, netjes bijeengehouden door een klittenbandje. Op het toetsenbord licht een klein boekje waarin alle functies staan de speciale Shark zone-toets. In een plastic zakje dat zich onder het toetsenbord bevindt, zitten de twee siliconen pads.
Het toetsenbord
Specs
Features
(Zoals aangegeven achter op de doos.)
- Toetsenbord met wit, rood of blauw LED verlichting
- Backlight effect: 50%, 100%, breathing en uit
- Gaming modus met uitgeschakelde windows-toets
- Multi-key rollover ondersteuning
- Pijltoets functies zijn om te wisselen met ASDW-toetsen
- Max. Polling Rate: 1.000 Hz
- Vooringestelde multimediatoetsen
- Handpalm steun met ge´ntegreerde siliconen pads voor maximale grip
- Robuust, metalen behuizing zonder frame
- 3-block layout
- Vergulde USB-plug
Gebruik
In het begin is het even wennen om het te gebruiken, maar na een tijdje typt het eerlijk ondanks het feit dat ze vergeleken met een laptop wat meer tik-kracht vereisen. De Shark Zone functie toets heeft naar mijn mening dezelfde functie als de bekende fn-toets op de meeste laptops. Verder heeft dit toetsenbord geen bijzondere kenmerken. De in de doos meegeleverde siliconen pads passen er perfect op, maar zijn echte stofmagneten. Regelmatig met je vinger eroverheen vegen maakt dan alweer een hoop goed.

De Shark Zone-functie toets.

De pijltjestoetsen.

Escape-toets om de lichtjes te veranderen in helderheid en de Tab-toets om de kleuren te veranderen.
Uiterlijk
Van een afstandje ziet het toetsenbord er piekgaaf uit, het metaal is niet overheersend en ook de verlichtte toetsen trekken niet te veel aandacht. Wel is het een beetje jammer dat de toetsen niet mooi egaal verlicht worden, de bovenkant van een groot aantal toetsen wordt een beetje minder verlicht. Die mindere verlichting valt vooral op wanneer je er schuin op kijkt. Zo is ook de Ctrl-toets beduidend feller dan de bovenliggende Shift-toets. Afgezien van de matige verlichting ziet de USB-kabel er goed uit. Deze is in een gele kleur wat past bij het eerder benoemde kleurenschema van Sharkoon. Enkel nadeel aan het kabeltje is het feit dat deze niet is ingevlochten zoals bij de M51 muis. De USB zelf is verguld, maar dit is voor mij geen meerwaarde. Als laatste is er nog het Shark Zone logo midden-voor op het toetsenbord. Dit logo bevindt zich tijdens het typen precies onder mijn rechterhand. Wanneer ik echter mijn hand aan de muis heb is dit logo zeker niet storend.

Het toetsenbord in zijn geheel.

Hier is te zien dat de Tab-toets niet volledig egaal wordt verlicht.

Onder de Escape-toets.
Verlichting
Zoals hierboven al aangegeven, is de kwaliteit van verlichting redelijk teleurstellend. Dat betekent echter niet dat het er meteen slecht uitziet. De drie kleuren (rood, blauw en wit) zijn vrij kleurgetrouw en zijn niet te zwak. Naast die drie kleuren is er ook nog de mogelijkheid om te kiezen tussen 50% helderheid, 100% helderheid en langzaam pulserend.

De verlichting onder de Escape-toets.
Al met al is dit een simpel toetsenbord. Het heeft geen software nodig, biedt wat jij nodig hebt en ziet er daarbij ook nog eens goed uit. Het enige nadeel zijn de tegenvallende LEDjes onder de toetsen en de stofaantrekkende siliiconen pads. Wat mij betreft is dit een prima toetsenbord voor deze prijs en raad ik hem zeker aan als je voor een betrouwbaar budget-toetsenbord gaat.

Wegens slecht licht op het moment komen de foto's wat later, ik houd niet zo van flits.

Heb jij ook een Sharkoon Shark Zone K20 Qwerty?

Leuke review!
Met foto's erbij zou leuker zijn en dan zal ik je review ook +2 geven
Dankjewel! Ik heb het de laatste tijd errug druk gehad, vandaar de afwezigheid van de foto's. Ik ga proberen om ze er morgen op te zetten.
De foto's staan erbij!
Ik heb flits gebruikt. Forgive me for I have sinned :'(