Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

Trilla 22 december 2015, 460 views

LG V10 Zwart

De vingerdrukscan, het tweede scherm en de twee front camera’s vind ik niet echt een grote toegevoegde waarde hebben, maar het zijn leuke features. Met het stoere uiterlijk onderscheid de V10 zich wel met andere de andere smartphones op de markt.

Pluspunten

• Roestvrijstalen behuizing
  • Geweldige achter camera
  • Tweede scherm
  • Verwisselbare accu
  • Micro SD slot

Minpunten

• Zwaar
  • Twee front camera´s

Allereerst wil ik erbij vermelden dat deze (p)review gebaseerd is op een 1,5 uur sessie in het LG hoofdkantoor. Ik heb wel een goede indruk gekregen over de prestaties van de telefoon, maar heb hem dus niet kunnen gebruiken als dagelijkse telefoon. Echter kreeg ik wel de indruk dat deze telefoon eigenlijk in grote lijnen hetzelfde presteert als de LG G4.

Design
Het eerste wat mij opviel bij de V10 was het design. LG heeft er voor gekozen om de behuizing volledig van roestvrijstaal te maken, waardoor de telefoon zeer stevig aanvoelt. In combinatie met de mat zwarte voorkant en de achterkant die een patroon heeft van puntjes, vind ik de telefoon een stoer uiterlijk hebben. Bovendien ligt de telefoon lekker in de hand door de afronding. Door de roestvrijstalen behuizing voelt de telefoon weliswaar steviger en robuuster aan, maar ook veel zwaarder. Na ongeveer een uur begon ik mij hier wel aan te storen.

Vingerscan
De power (tevens vingerscan)- en de volume knoppen bevinden zich op de achterkant. De plaatsing hiervan lijkt vreemd, maar tijdens het gebruik merk je al gauw dat je wijsvinger vaak op de plek zit van die knoppen. Bovendien voel je, in tegenstelling tot de G4, ook goed het verschil tussen de knoppen en de vingerscan werkt binnen enkele milliseconden.

Tweede schermm
LG was zeer enthousiast over het tweede scherm bovenin. Hierin worden notificaties getoond, snelkoppelingen, agenda items etc. getoond. Het is een leuke toevoeging, alleen kun je met 1 hand dit scherm moeilijk bereiken. Bovendien heb ik zo mijn twijfels of dit geen invloed heeft op de batterijduur, aangezien het tweede scherm altijd aan kan staan.

Prestatie/schermm
De LG draait op dit moment op Android Lollipop 5.1.1. De telefoon is snel met het openen van apps, multitasken verloopt soepel en de galerij opent vlot. Het scherm vond ik net zoals bij de G4 een soort blauwe waas hebben en bijvoorbeeld de kleur rood van Tweakers, te verzadigd.

Camera
De camera van de V10 is net zoals de G4 verbluffend goed. Dit komt mede door de optische beeldstabilisatie en de 16mp camera. Tevens beschikt het over een manuele modus (iets uitgebreider dan de G4) en de optie om de foto’s op te slaan in RAW.
Over de front camera ben ik eigenlijk niet zo tevreden. LG heeft ervoor gekozen om twee 5mp lenzen in te bouwen, zodat je een selfie kunt maken van 80-graden breed of 120-graden breed. Echter zie ik persoonlijk hier totaal niet het nut van in. De zogeheten breedhoek-selfie was nog steeds niet zo `breed` als mijn Samsung Galaxy S6 Edge + front camera. Ik had liever gezien dat ze gewoon de 8mp camera hadden gebruikt, net zoals de G4.

De V10 vind ik qua prestaties een grotere variant van de G4. De vingerdrukscan, het tweede scherm en de twee front camera’s vind ik niet echt een grote toegevoegde waarde hebben, maar het zijn leuke features. Over het design valt te twisten, maar met dit stoere uiterlijk onderscheid de V10 zich wel met andere de andere smartphones op de markt.

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie