Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55JS8000L Zilver Review

z0r3n41991 22 december 2015, laatste update op 22 december 2015, 1.989 views

Samsung UE55JS8000L Zilver

Mooie televisie in zowel beeldkwaliteit als afwerking, Smart-TV werkt als een zonnetje en is heel makkelijk te bedienen. een televisie die iedereen tevreden kan stellen.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goede Helderheid
  • Zéér Snelle software
  • Touch Remote
  • Netjes afgewerkt
  • Anynet+ communiceert goed met randapparaten
  • Goed Geluid
  • One-Connect mini

Minpunten

• Beschikbaarheid van alleen 55"

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Unboxing:

Televisie uit de doos gehaald, gelijk valt al de goede afwerking op van het scherm. echter bij het bevestigen op de voet merk je wel dat daar wat op is bespaard, voet voelt plastic aan, is gelukkig aan de voorkant er niet vanaf te zien. TV is makkelijk te installeren en aan te sluiten via de bijgeleverde One-Connect mini, ideaal om al je randapparaten gelijk op aan te sluiten ( In mijn geval een Xbox one, Horizon box, Receiver en een externe harde schijf )

Beeldkwaliteit, Geluid en Instellingen

Bij het testen van het beeld ben ik uit gegaan van digitale televisie, in eerste instantie valt op dat er best wel een blauwe nadruk op het scherm ligt, na wat instelwerk naar eigen smaak is het beeld nu 100% naar mijn smaak, dit zal natuurlijk voor iedereen anders zijn. Ik heb ervoor gekozen de beeldinstellingen op preset Film te zetten en hierna wel het dynamisch contrast op hoog te zetten in de geavanceerde instellingen, anders blijven kleuren toch wat achter t.o.v andere instellingen, in deze beeldmodus heb ik ook de minste afwijkingen geconstateerd ( Dynamisch zal automatisch behoorlijk wat afwijkingen vertonen met de realiteit ). eenmaal goed ingesteld merk je het effect van de S-UHD wel. Kleuren komen enorm rijk naar voren en de helderheid is ongekend, beeld levert wel wat kwaliteit in van een kleine hoek, maar dit is niet storend genoeg om een minpunt te worden.

Voor gaming kan je een aparte beeldmodus kiezen, Hiervoor met je diep in het menu graaien om de spelmodus te vinden. Eenmaal gevonden en opnieuw ingesteld voor de gameconsole ziet het er perfect uit ( Zonder game-modus is het echt niet te doen ) Deze blijft overigens altijd van kracht op de betreffende HDMI input en hij zal bij andere inputs weer overschakelen naar je gewone beeldmodus.

Geluid is van bovengemiddelde kwaliteit van een platte TV. Heb het geprobeerd puur voor de review, standaard gebruik ik een receiver voor mijn geluid.

Smart-TV en Media

TV Draait op samsung's eigen Tizen platform, Naar mijn mening qua opzet het beste smart platform wat je kan vinden, systeem is snel, efficiënt, en overzichtelijk, vooral de snelheid is hieruit echt een uitblinker. Applicaties laden in 2-3 seconden, waarbij ik mensen ken met andere systemen van bijvoorbeeld LG of Philips die er veel langer over doen.. ( Bij philips echt soms een halve minuut... ) Dus over smart TV zeker niet te klagen.

Besturing

Samsung levert 2 afstandsbedieningen bij deze TV, de smart touch control is degene die gelijk mijn voorkeuze heeft, ligt lekker in de hand, en werkt op RF, je hoeft hierbij dus niet perse op het scherm te mikken om hem te bedienen. Tijdens de installatie kun je ervoor kiezen om de smart control ook gelijk te koppelen op je randapparatuur. In mijn geval een Receiver en STB ( Horizon ). Nu gaat bij het aanzetten zowel te Tv, als de receiver en STB aan, Zenderwisselingen koppelt hij automatisch door naar de horizon, en geluid harder en zachter naar de receiver. Alleen voor de opname functies van de box is het makkelijker om de afstandsbediening van ziggo te pakken, het kan wel met de smart touch control, maar is minder makkelijk.

Al met al heb je heel veel TV voor je geld, het enige minpunt is echt dat je niet te kiezen hebt in de maat. maar in 55 inch is er voor dit geld geen betere TV te vinden naar mijn mening.

Heb jij ook een Samsung UE55JS8000L Zilver?

Backlight bleed? Ghosting? Screen uniformity?
Goede punten. Ik denk dat de review van sim daarin al genoeg heeft vermeld. Daarom heb ik er geen extra aandacht aan besteed in de review. Echter heb ik in mijn ervaring daar geen last van gehad. Het enige wat stoorde was de kijkhoek maar zelfs daar valt op dit toestel mee te leven.
Bedankt voor je feedback!