Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse Review

svdh 14 juni 2009, 407 views

Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Batterijleven
  • Precisie dankzij de laser

Minpunten

• Niet voor linkshandigen

Na verschillende goedkopere Logitech muizen wou ik toch een keer wat beters, in de hoop dat dit wel heel blijf. Ik heb maar meteen naar de betere muizen gekeken, en snel kwam ik uit op de Logitech MX1000.

Ik heb hem bij een lokale computerwinkel gekocht voor ¤57,95.

Mijn eerste impressie was dat de muis zit goed in de hand, en ook een mooie vormgeving heeft.
Normaal heb ik iets tegen draadloze muizen (gemier met batterijen), maar deze muis houdt het heel erg lang vol! 3 uur intensief gamen en hij zit nog voor 2/3de vol. De batterij gaat echt enorm lang mee. Als hij in het rood zit kun je nog een uur doorgaan voordat hij er echt mee ophoud.

Opladen gaat ook vrij snel, binnen 2-3 uur zit de muis weer helemaal vol.

Ik vind deze muis ook ontzettend fijn dankzij de laser. Hij reageert veel sneller op kleine bewegingen dan optische muizen. Ook werkt de laser ook op de meeste oppervlakten.

Van de 3 knoppen op de zijkant gebruik ik de buitenste 2 het meeste, vooral bij browsen. Hiermee kun je vooruit/achteruit. De knop in het midden is een soort van Alt-Tab functie. Deze werkt echter alleen als je de drivers hebt geinstalleerd. Echter de knoppen die het scrollwiel kunnen vervangen gebruik ik nooit. Met de vinger scrollen gaat sneller.

Het enige grote nadeel wat ik kan vinden is dat deze muis alleen voor rechtshandigen is.
Er is ook geen versie voor linkshandigen.

Heb jij ook een Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse?

Ik heb/had (moet hem even zoeken :() deze muis ook! Erg precies, ligt heel erg lekker in de hand en het gewicht is gewoon perfect. Daarnaast is de levensduur van de accu ook goed te noemen, ik denk dat ik hem zo'n 10 uur kan gebruiken voordat de accu op is.

Ongeveer één keer per dag opladen dus.. dat kan 's nachts, hè. ;)

Een vrij magere review; ik rate hem nog niet, want misschien herzie je hem nog wel, maar ja.. wat valt er nog meer over een muis te zeggen?

[Reactie gewijzigd door Gojira op 14 juni 2009 03:06]

Je zou wat foto's kunnen toevoegen en wat headings voor de leesbaarheid.

Is deze muis trouwens geschikt voor de grotere / gemiddelde hand?

@Mike Post:
Ik heb een waardering gegeven, die mag je altijd aanpassen als de review beter wordt.
Hoe doen jullie dat om hem in 10uur leeg te spelen, ik gebruik me muis vrij intensief en zeker in het weekend voor van alles gamen en surfen.

Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen probeer er eens GP2100 rechargeable NiMh batterijen dan ga je er opeens een paar weken mee. deze batterije had ik in me oude logiteck set ook zitten en werken fantastisch.

ik zet hem snachts uit als ik slaap dat scheeld ook.

En ik heb 2 batterijen er in ik zag dat er ook versies waren van deze muis met 1 batterij.

voor de rest echt heerlijke muis inderdaad.
Ik doe zonder opladen ook wel een dag of 3 met de muis.
Als hier er nog maar 1 ledje brand gaat hij 's nachts aan de oplader.
Voor de rest ligt hij op de muismat de hele dag.
10 uur? ik kan hem bij intensief gebruik makkelijk 3 dagen gebruiken. en dan heb ik 't over meer dan 10 uur per dag.