Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson G900 Dark Brown Bruin Review

Traguardo 13 juni 2009, 385 views

Sony Ericsson G900 Dark Brown Bruin

Pluspunten

• Veel features
  • Touch + toetsen

Minpunten

• Vastlopers
  • Stofophoping
  • Niet snel

Ik heb de G900 nu een klein jaar in gebruik nadat mijn N95 gestolen was. Ik ging op zoek naar een nieuwe telefoon en kwam uiteindelijk uit op de G900. Hieronder mijn bevindingen.

De eerste indruk van deze telefoon is dat alles vrij traag is. De telefoon reageert traag op je commandos, zo duurt het laden van je sms venster gewoon een paar seconden. Ook opstarten van de telefoon duurt vrij lang. Natuurlijk komt dat deels door het besturingssysteem, Symbian, maar zo traag was ik het niet gewend.

Verder werkt de telefoon goed al loopt hij vaak vast, tijdens het opstarten van de radio, wireless internet of muziek luisteren ben je soms genoodzaakt de batterij uit de telefoon te halen en hem zo hard opnieuw op te starten. Bovendien is daardoor de backcover kapot gegaan, er zit een scheur in. Vrij vervelend. Ook stof komt eenvoudig door de gaten naar binnen wat op hinderlijke plaatsen komt.

Na deze nadelen zijn er ook veel voordelen. De combinatie van touch en toetsen is voor mij ideaal. Ik wil echt nooit meer zonder. Dat maakt deze telefoon vrij uniek. Muziek luisteren, foto's maken en radio luisteren gaat ook vrij goed met deze telefoon. Alleen jammer dat je een SE aansluiting hebt die niet altijd helemaal lekker werkt.

Accuduur vind ik ook zeer goed. Ik kan zeker drie dagen met de accu mee wat met mijn Nokia wel anders was. Het is wel geheel afhankelijk van je gebruik maar ik moet zeggen dat het mij positief verbaast!.

Kortom een goede telefoon met veel functies, alleen van de snelheid zul je het niet moeten hebben. Tegenwoordig zijn er betere alternatieven op de markt, daar ben ik van overtuigd

Heb jij ook een Sony Ericsson G900 Dark Brown Bruin?

Jammer van de korte review, ben ook een beetje geintreseerd in dit toestel dus van mij had het wel wat uitgebreider gemogen ;)