Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL Review

stijnhendriks 21 december 2015, 225 views

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL

De laptop is geweldig! Ik kocht hem voor een prijs van 999 euro en werd de volgende dag geleverd in de mooie verpakking van MSI. De grote voordelen van deze laptop is dat hij nogal zware games kan spelen maar toch nog mobiel is.

Pluspunten

• Premium feeling
  • hoge kwaliteit bouwmateriaal
  • Toetsenbord speciaal designed door Steelseries
  • Geforce GTX960M
  • i7-5700 HQ
  • Zware spellen spelen op hoge kwaliteit

Minpunten

• iets wat korte batterijduur (maar dat is logisch)
  • vingerafdrukmagneet

De laptop zelf is prima gebouwd, er is geen bloatware en de laptop zelf is heel stevig.
Hij ziet er ook heel premium uit door de gebruikte materialen.
De hardware die erin zit is heel goed, ik zocht voor een mobiele game laptop met een budget van 1000 euro en deze laptop is daar perfect voor.

Door de i7-5700HQ met een GTX960M is dit een werkelijke game laptop (geen slechte interpretatie 'Game Laptop' met een 940M).

Over het geluid heb ik niets op aan te merken aangezien de hardware toch moet koelen. Ik heb er zelf geen last van aangezien ik altijd muziek of een headset op heb tijdens het gamen.

De andere reviews die hier zijn geschreven zijn begrijpelijk, ik had deze problemen ook maar ik werd al snel geholpen door de verkoper. Snel even een fabrieksherstel uitvoeren en weg was het probleem.

De batterij is wel een nadeel, maar gelukkig heb je besparing stand etc. en dan gaat de batterij i.p.v. 3 uur naar 6 uur browsen (zit nu al namelijk 3 uur met spotify/youtube, office en documenten zoeken op het internet)

De boxen van de laptop zitten aan de onderkant, misschien wat iriterend als je hem op schoot hebt, maar ik kan er wel mee door. Er zit ook een kleine subwoofer aan de onderkant die best hard kan. Ook zit er een programma bij om het geluid precies in te stellen hoe jij het wilt etc. Allemaal leuk maar of het echt verschil maakt weet ik ook niet.

Heb jij ook een MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL?

Hoe snel start hij op? En wat kan ik verwachten van de 960m?
En wat is luid qua koeling? Is hij als je lichte dingen doet wel stil?
Ik zou niet meer voor dit model gaan, hij is namelijk niet echt geweldig meer na een jaar.
De cpufan staat op alle tijden nu aan (niet hard maar wel merkbaar), de gpu kan steeds minder wat wel logisch is maar zoals battlefield 1 in 1600x900 is niet echt geweldig.
De ssd is wel heel handig, start binnen no time op en heb er ook meerdere kleine programmas op staan.