Acer Aspire Switch 11 SW5-111-187P Review

Landmeter 21 december 2015, 323 views

Acer Aspire Switch 11 SW5-111-187P

Mooie vervanger voor een laptop EN tablet. Wel wat aanloop problemen met installatie van W10 en netwerkadapter.

Pluspunten

• Mooi scherm

Minpunten

• Updaten ging niet soepel

Vorige maand ging mijn Galaxy tab kapot. Ook de laptop in de huiskamer liep op zijn laatste benen. De keus was om beide apparaten afzonderlijk te vervangen of iets wat als tablet en als laptop kan functioneren.

Ik geef het toe, het is een beetje gewaagd om voor een Windows tablet te gaan, in plaats van Android of Apple, maar ik had de volgende overwegingen:
  • Het verdienmodel van Google draait, in mijn ogen, op het zoveel mogelijk binnenharken van persoonsgegevens en die gebruiken voor het aanbieden van advertenties. Dat Android "gratis"is, klopt niet, je betaald uiteindelijk met je privicy.
De keus is uiteindelijk op de Switch 11 gevallen waarop Windows 8 op was ge´nstalleerd. Een grote sticker op de voorkant vertelde dat je makkelijk naar 10 kan updaten.

Thuis werkte het apparaat gelijk, alleen het updaten was wat lastig. Via de Windows update ging het niet. omdat het intern geheugen te klein was. Met behulp van 2 USB sticks (1 als back-up van Windows 8 en 1 waarop ik Windows 10 heb gedownload) ging het uiteindelijk wel. Beetje knullig en niet geheel volgens mijn verwachtingen.
Pluspunt van de update is wel dat je een mooie schone installatie hebt.
Na het updaten had ik wel wat problemen met de netwerkadapter. Van Acer heb ik een BIOS update gekregen. Hielp niks, Daarna het systeem opnieuw ge´nstalleerd, en sindsdien lijkt het probleem achterwege.

De tablet zit met een magneet-kliksysteem vast aan het toetsenbord. De verbinding voelt solide aan. Afwachten hoe het in de toekomst houdt. Het scherm is makkelijk los te nemen van het toetsenbord.

Al met al vind ik het geen verkeerde aankoop. Wel jammer dat er wat aanloop problemen waren. Voor iemand die wat minder kennis heeft met computers / Windows is dat lastiger op te lossen.
Daar mag Acer zeker wel wat aan doen.

Heb jij ook een Acer Aspire Switch 11 SW5-111-187P?